myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.06.02. 16:13 sterretje

kínok között

egy eléggé pörgős időszak áll mögöttem (mondjuk mikor nem?). terveztem is, hogy rövidesen tartok egy kis pihenőt… de a testem nem tudta megvárni ennek bekövetkeztét, és azonnali megálljt parancsolt. három napja éjjel-nappal lázban égve töltöm időmet. álmatlan éjszakáimat egész napos alvás követi, melyet néhány munkahelyi telefon és pár olvasással töltött negyedórácska szakít meg csupán. de van ennek jó oldala is.

így sikerült ugyanis befejeznem wumbrand: megkínozva krisztusért című könyvének olvasását. a mű egy, a kommunista éra idején, tizenhárom év börtön után nyugatra szabadult keresztény lelkész írása.

nehéz szavakba önteni azt a rengeteg borzalmat, amelyet a kommunizmus ateista vezetői okoztak a jézusban hívőknek. a könyv írója így fogalmaz: „a pokol minden bibliai leírása és dante alvilágának minden kínjai mind eltörpülnek, ha a kommunista börtönök kínzásaihoz hasonlítjuk. attól félek, megállna a szívem, ha újból el kellene ezeket mondanom.”

a talpverő, köröm- és fogkihúzó tortúrák, valamint a többszörösen elkövetett nemi erőszak hallatán egyesek talán már nem is csodálkoznak. a keresztényeket a kommunista börtönökben keresztre feszítették, majd az őrök a megfeszített testek felett végezték el a szükségüket.

ennek ellenére a hívők nem voltak restek beszélni őreiknek a szabadító jézusról. sokan a kínzók közül hívőkké lettek, és rövidesen maguk is ott sínylődtek a börtöncellában.

az egyik megtért őr így imádkozott jézushoz: „ó, isten, milyen nagyszerű fickó vagy! ha a te helyedben volnék, és te az én helyemben, én bizony soha nem bocsátanám meg neked a bűneidet. de te tényleg egy klassz fickó vagy és én teljes szívemből szeretlek!” azt hiszem, a mennyben minden angyal abbahagyta, amit csinált, hogy hallja ezt a fennkölt imát egy tiszttől.”

a testileg meggyötört hívő lelkek a börtönben is tartották, megélték az istennek tetsző életet. „amikor heti egy szelet kenyeret és napi egy tányér kosztos levest kaptunk, elhatároztuk, hogy még ebből is lelkiismeretesen tizedelünk. minden tizedik héten elővettük a szelet kenyeret és odaadtuk a gyengébb testvéreknek, mint tizedünket az úrnak.”

megkapó az az egyszerűség, ahogy ezek az üldözöttek imádják istent: „nekünk a földalatti egyházban nincsenek katedrálisaink. de szebb-e bármely katedrális, mint a menny égboltja, amelyre néztünk, amikor titokban összegyűltünk az erdőben? a csiripelő madarak helyettesítik az orgonát. a virágok illata volt a tömjénünk. és a börtönből nemrég kiszabadult rab szakadt ruházata ünnepélyesebb volt, mint a pap legszebb palástja. a hold és a csillagok voltak a gyertyáink. az angyalok voltak a ministránsok, akik meggyújtották azokat. soha nem tudom szavakkal leírni ennek az egyháznak a szépségét!”

számomra az volt a megdöbbentő, hogy ebben az érában is ezrek, tízezrek gyakorolták a hitüket, sőt, erről még beszélni is mertek. és ami még szintén sokkoló, az az, hogy ezek a hívők joggal hittek abban, hogy ha bátrak lesznek, és kiállnak jézusuk mellett, azzal nagy hatást érhetnek el ellenségeik életében is. sorra tértek meg kínzók, őrök, ateisták, vezetők, pártfunkcionáriusok.

„néha, mikor azokat hallgatjuk, akik olyan hangosan tagadják az istent, szinte úgy tűnik, hogy azt tényleg úgy is gondolják. de az élet hamarosan megmutatja, hogy közülük sokan, bár ajkukkal még istent átkozzák, a szívükben hatalmas vágyat táplálnak iránta. és néha szinte kihallod a szívük sóhajtozását.”

(összehasonlítva "szenvedésemet" az övékkel, be kell látnom, hogy nincs okom panaszra. köszönöm, uram, hogy erre is megtanítottál.)

filippi 1:20-21 „remélem, hogy semmiben sem fogok szégyent vallani, hanem mint mindenkor, úgy most is krisztust egészen nyíltan fogják magasztalni énértem, akár életben maradok, akár meghalok. mert nekem az élet krisztus, és a meghalás nyereség!”

5 komment

Címkék: jézus szenvedés kommunizmus


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr322951815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noematska 2011.06.09. 20:32:46

Kedves Tímea,

Bocsánatot kérek, de most bele fogok gyalogolni a magánszférádba.
Úgy vettem észre a blogod olvasása közben, hogy ez a történet a Te életedben gyakran megismétlődik.
Pörögsz ezerrel, azután a szervezeted tiltakozni kezd és beteg leszel.
Biztos, hogy ennek újra és újra meg kell történnie?
Nem lenne jobb, ha tudomásul vennéd a teljesítőképességed határait?
Mindannyiunknak egy életet adott a mi URunk. Adott egy testet, amely törékeny. De ez a test az Ő temploma!! Ezért azután vigyázni kell rá! Meg azért is, hogy a hátralévő éveidben mindig az Ő dicsőségére élhess.
Tudom, hogy az élet ezer lehetőséget kínál, és az ember lánya szeretne mindent kipróbálni, ott lenni, meg tenni...
Nekem is volt ilyen időszakom. Napi 14-15 óra munka, 3-4 óra alvás...
De pár év után abbahagytam, mert kiégtem.

Bocsáss meg kérlek, hogy ismeretlenül a magánügyeidbe avatkozom, de a blogodat olvasva úgy érzem mintha ismernélek.

Szeretettel kívánok mielőbbi gyógyulást és áldott Pünkösdi lélekáradást: Noémi

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2011.06.10. 11:23:55

@Noematska: ez egy nagyon nehéz kérdés, és én nagyon sokat merengtem már rajta. tudod, úgy érzem, hogy 25 évet tétlenkedéssel töltöttem. és, miután találkoztam jézussal, és értelmet nyert az életem, "kötelességemnek" érzem minden szabad és nem szabad percemet vele, neki, érte élni. ez persze, tudom, nem is lehetséges, meg olyan, mintha én azt hinném, én vagyok maga jézus, elpusztíthatatlan és megaerős... szóval tudom, hogy ez téves út, és, hogy a perfekcionizmus nem vezet sehová... de... de. :( érted.

Noematska 2011.06.10. 15:51:02

@sterretje: Megkérdezted már erről Jézust?

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2011.06.11. 10:27:02

@Noematska: úgy érzem, ez az a terület, amelyet mindig visszahódítok tőle (pontosabban: ez is). :(

Noematska 2011.06.11. 18:06:33

Azt hiszem értem, hogy mire gondolsz.
Nekem meg a magamnak valóság az egyik fő kísértésem.
Imádkozzunk magunkért, egymásért, hogy naponként megtérjünk...
süti beállítások módosítása