myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.08.22. 12:12 sterretje

gyerekszáj

a hétvégét egy keresztény konferencián töltöttem balatonszemesen. éppen csak, hogy megérkeztem, egy kék szemű kislány állt elém, és a következő kérdést szegezte nekem: „mikor jön a kutyus?” azt sem tudtam, kié a gyerek, azt meg pláne nem, hogy honnan tudja, hogy tartozik hozzám egy kutya is, de őszinte kedvességével rögtön belopta magát a szívembe. mondtam neki, hogy este, munka után jön a kutya is, addig legyen türelemmel.

leült hát a standhoz, amelynél dolgoztam, és beszélgetni kezdtünk (gondolta, hamarabb eltelik így az idő?). a velünk szemben lévő pulton kisfilmeket játszottak az adott szervezetről. az egyiken azt mutatták, ahogy emberekért imádkoznak, és azok a szent szellem érintésétől hátra hanyatlanak, ahol valaki elkapja őket. „ezek az emberek nem bíznak istenben!” – mondta a képernyőt bámulva a kislány. próbáltam rájönni a logikájára, de nem sikerült, ezért megkérdeztem, hogy ezt miből gondolja. „hát, mert akik az úrban bíznak, azok nem hátrálnak meg!” – mondta természetesen, mindenféle mesterkéltség vagy tetszeni akarás nélkül.

röviddel ezután egy tűzoltóautó száguldott el a sátor mögötti főúton. „tűzoltók!” – mondta elhaló hangon, nagy, kerek szemekkel a gyerek. „iiigeeen… ééés?” – kérdeztem én, már nem is erőlködve azon, hogy rájöjjek gyermeki gondolkodásmódjára. „hát, imádkozzunk!” – szólalt meg, és már kulcsolta is össze a kezét. nem viccelt. imádkozni kezdett. folyamatosan, szívhez szólóan, mindazokért, akik bajba jutottak, és a tűzoltókért is, hogy tudjanak megfelelően segíteni. jézus nevében, ámen.

később arra gondoltam, hogy valami efféle gyermeki őszinteséget vár(na) tőlünk jézus is. ő arról a követendő, (jól értelmezett) naiv jellemről, arról a korszakról beszél, amikor még nem szégyelljük a hitünket. sem az imáinkat. és amikor azok még nem csak rólunk szólnak, hanem másokért is az ég felé röpülnek. amikor az értékítéletünk és igazságérzetünk még éles és egyértelmű. amikor még valóban nem értjük, hogy mi az a gonoszság és rosszindulat... de ki mer ma már gyermek maradni? ki kockáztatja meg ezt a sebezhető létet? pedig…

máté 18:3,4 jézus mondja „bizony mondom néktek, ha meg nem tértek és olyanok nem lesztek mint a kis gyermekek, semmiképen nem mentek be a mennyeknek országába. a ki azért megalázza magát, mint ez a kis gyermek, az a nagyobb a mennyeknek országában.”

3 komment

Címkék: balaton gyerek


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr703170777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noematska 2011.08.23. 19:32:03

Kedves Sterretje,

olyan munkahelyen dolgozom, ahol én vagyok az egyetlen hívő. Ki merem mondani, hogy boldog vagyok akkor is, ha nehéz az életem és ennek a forrása Jézus. - Mit ne mondjak lesajnáltak.
Egyszer pedig elmeséltem, hogy reggelenként imával és Bibliával kezdem a napot. - Erre meg azt a választ kaptam, hogy "nagyon ráérsz".
Tulajdonképpen mindegy, de azért nem esett jól.
Ezért aztán rendszeresen imádkozom értük.
Észrevettem viszont, hogy mert ezt tudják rólam sokkal többet várnak tőlem erkölcsi értelemben. Természetesnek tartják, hogy olyan normákat betartok, amit a kollégáim magukra nézve nem tartanak kötelezőnek.
Mindezekkel együtt szeretek itt dolgozni, mert nem divat a fúrás-faragás és egyenesen beszélünk egymással.
Lehet, hogy nem pontosan arra válaszoltam, amit írtál, de ez volt most bennem. Szeretettel: Matska

Judit70 · http://janos738.blogspot.com/ 2011.08.25. 07:00:13

@Noematska: Jer 29:7 És igyekezzetek a városnak jólétén, amelybe fogságra küldöttelek titeket, és könyörögjetek érette az Úrnak; mert annak jóléte lesz a ti jólétetek.

Judit70 · http://janos738.blogspot.com/ 2011.08.25. 07:03:42

Bocsi, hogy másodszor is én, csak az elsőt Noematskának szántam, a másodikat pedig Neked Tim: megint megríkattál! Köszönöm.
süti beállítások módosítása