myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.05.01. 17:05 sterretje

a negyedik parancsolat

a tízparancsolat egy istentől származó „erkölcsi kódex”, amely tartalmaz minden olyan irányelvet, amelyet, ha képesek volnánk megtartani, tökéletes életet élhetnénk, és amely megszegéséből származik minden nyomorúságunk. ara jöttem rá, hogy isten nem velünk akart kibabrálni, amikor ezt a tíz pontot összegyűjtötte, hanem a mi érdekeinket, jólétünket akarta elérni vele, ezért én magamban nem is „parancsolatnak”, hanem „jó tanácsnak” nevezem. isten, aki az én mennyei apukám, és aki a javamat akarja, ezt a tíz tanácsot adta nekem, azzal, hogy ha én azt megpróbálom megtartani, akkor boldog ember leszek.

isten az elmúlt héten ezek közül a tanácsok közül a negyediket világította meg, bontotta ki számomra, amely így hangzik: tiszteld anyádat és atyádat (szó szerint: „tisztelni fogod anyádat és atyádat”).

nem akkor kell tudnunk tisztelni az őseinket, amikor borogatják lázas homlokunkat, vagy zsebpénzt adnak, vagy eltűrik kamaszos hisztinket, később pedig vigyáznak utódainkra, amíg mi moziba vagy tornázni megyünk… akkor ugyanis könnyű szeretnünk és tisztelnünk őket. a tisztelet (isten negyedik tanácsának megtartása) akkor és ott kezdődik, amikor hajnalban felkelünk, hogy felássuk a mama kiskertjét, vagy huszadszorra is érdeklődve hallgatjuk meg fiatalkorának történeteit, és naponta ötször tisztába tesszük. az, hogy hogyan bánunk őseinkkel, példa lehet utódaink számára. és ha a tiszteletlenség példáját látják, bizony, mi is ezt kapjuk majd tőlük vissza, ha öregek leszünk.

az elmúlt héten néhány kollégámmal kiszállítottuk a címekre azokat az élelmiszercsomagokat, amelyeket az azelőtti hetekben gyűjtöttünk egy nagy bevásárlóközpont-hálózatban. az akció kedvezményezettjei olyan nők voltak, akik egyedül nevelnek egy vagy több gyermeket. nagyon tanulságos volt végigjárni a pest környéki, a fővárosi és a szolnoki anyák otthonait. a végtelen nyomorban élő háromgyermekes anya után mentünk a tiszta panelben élő, mosolygós, harmincas özvegyhez, vagy a bérlők házában élő, angyalfürtös fiút nevelő, szeretettel teli huszonéves lányhoz. egy közhelyet megtapasztalhattam: a boldogság és az elégedettség valóban nem pénzfüggő. a tanárnő mosolyát, aki egy hipermarketben eladó a nyári szünetben, vagy az egyetemistákkal büszkélkedő özvegy sugárzó szemét sosem felejtem el. a gyermekeik talán sosem fogják megtudni, mit tett értük az anyjuk, de meghálálni pedig biztos, hogy nem fogják tudni. soha el nem múló tiszteletet érdemelnek ezek a szülők.

a vasárnapi istentiszteleten magdi néni öntötte ki a szívét. elmesélte, hogyan ápolta éveken át anyósát, apósát, majd apját és sógorát, most pedig hogyan adja vissza kilencvenéves édesanyjának az ápoltság és a büszkeség érzését nap mint nap. hetvenpár-évesen ez már nem csak lelkileg, testileg is nagyon megterhelő. ezért megfordult a fejében, hogy elfekvőbe adja az idős asszonyt, ahol utolsó napjait töltheti, és erejük teljében lévő emberek ápolják. kért is címeket a családsegítőből. hazavitte a papírokat, és rádöbbent, mire is készül valójában: idegenekre bízni az édesanyját, azt a személyt, aki felnevelte őt. magdi néni ekkor imádkozni kezdett. fentről jövő válaszként béke öntötte el a szívét: az az istentől jövő bátorítás, amely a legnehezebb években is erőt adott neki. biztos volt benne, hogy isten, aki nem hagyta cserben az elmúlt hét évtizedben, most sem fogja őt elhagyni, és elég erőt, hitet és kitartást ad majd neki, hogy haláláig ápolja az édesanyját. az elfekvők címlistáját visszavitte a családsegítőbe, majd másnap rendbe tette az édesanyját, mielőtt elindult volna isten házába. az otthon maradt agg nő fennhangon imádkozott és énekkel dícsérte az urat, hogy ilyen gondoskodó, szerető gyermeke van.

5mózes 5:16 „tiszteld atyádat és anyádat, a mint megparancsolta néked az úr, a te istened; hogy hosszú ideig élj, és hogy jól legyen dolgod azon a földön, a melyet az úr, a te istened ád te néked.”

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr402869488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTA-Roni 2011.05.15. 19:46:39

Helló Kal(l)ácska!
Ez nálam az ötödik parancsolat, vagy pont hiányoztam az óráról? ;)

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2011.05.16. 07:51:56

@BTA-Roni: hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADzparancsolat

1. Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!
2. Isten nevét hiába ne vedd!
3. Az Úr napját szenteld meg!
4. Atyádat és anyádat tiszteld!
5. Ne ölj!
6. Ne paráználkodj!
7. Ne lopj!
8. Ne hazudj,mások becsületében kárt ne tégy!
9. Felebarátod házastársát ne kívánd!
10. Mások tulajdonát ne kívánd!

BTA-Roni 2011.05.16. 11:10:31

Helló!

Valóban jól írja, a Wikipédia és, ha elolvasod a Tízparancsolat az Ószövetség héber fordításában is a szülőtisztelet az 5. parancsolat.
Egyedül a katolikus írásban a 4.parancsolat, mivel onnan kitörölték a szobrokról és azok imádatáról a törvényt (vajon miért? XD), de 9 nem lehet, így az utolsót ketté bontották.
Ezek alapján:
Wikipédia ia a Biblia szerinti 17 verset veszi (V.Mózes 5: 6-21) aminek helyes felosztása:
Károli Gáspár fordításában:
1.
Én, az Úr, vagyok a te Istened, a ki kihoztalak téged Égyiptomnak földéről, a szolgálatnak házából.
Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.
2.
Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőnszerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.De irgalmasságot cselekszem ezeriziglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolatimat megtartják.
3.
Az Úrnak a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd; mert nem hagyja azt az Úr büntetés nélkül, a ki az ő nevét hiába felveszi.
4.
Megemlékezzél a szombatról, hogy megszenteljed azt.
Hat napon át munkálkodjál, és végezd minden dolgodat;
De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, [se] szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, a ki a te kapuidon belől van;
Mert hat napon teremté az Úr az eget és a földet, a tengert és mindent, ami azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék. Azért megáldá az Úr a szombat napját, és megszentelé azt.
5.
Tiszteld atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, amelyet az Úr a te Istened ád te néked.
6.
Ne ölj.
7.
Ne paráználkodjál. (Az eredetiben: Ne légy házasságtörő.)
8.
Ne lopj.
9.
Ne tégy a te felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot.
10.
Ne kívánd a te felebarátodnak házát. Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét, se szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, a mi a te felebarátodé.

Mivel én azt tartom, amit Jézus Krisztus mondott:

"Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.

Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen." (Mt 5: 18-19)

Így felteszem a kérdést:- Melyik, akkor az eredeti Tízparancsolat?

Nekem egyértelmű!

Még ha a Protestáns fordítást nézem akkor is ezt mondja:

"Így mondtam el nektek az ÚR igéit:

I.,

6-Én, az ÚR, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából. 7-Ne legyen más istened rajtam kívül!

II.,

8-Ne csinálj magadnak semmiféle istenszobrot azoknak a képmására, amik fenn az égben, lenn a földön vagy a föld alatt a vízben vannak. 9-Ne imádd, és ne tiszteld azokat, mert én, az ÚR, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok! Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. 10-De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat.

III.,

11-Ne mondd ki hiába Istenednek, az ÚRnak a nevét, mert nem hagyja az ÚR büntetés nélkül, ha valaki hiába mondja ki a nevét!

IV.,

12-Tartsd meg a nyugalom napját, és szenteld meg azt, ahogyan megparancsolta neked Istened, az ÚR. 13-Hat napon át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! 14-De a hetedik nap a te Istenednek, az ÚRnak a nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se te, se fiad, se lányod, se szolgád, se szolgálód, se ökröd, se szamarad és semmiféle állatod, se a kapuidon belül tartózkodó jövevény. Hadd pihenjen szolgád és szolgálód hozzád hasonlóan! 15-Emlékezzél arra, hogy szolga voltál Egyiptomban, de kihozott onnan Istened, az ÚR, erős kézzel és kinyújtott karral. Ezért parancsolta neked Istened, az ÚR, hogy tartsd meg a nyugalom napját.

V.,

16-Tiszteld apádat és anyádat, ahogyan megparancsolta neked Istened, az ÚR, hogy hosszú ideig élhess, és jó dolgod lehessen azon a földön, amelyet Istened, az ÚR ad neked!

VI.,

17-Ne ölj!

VII.,

18-Ne paráználkodj!

VIII.,

19-Ne lopj!

IX.,

20-Ne tanúskodj hamisan felebarátod ellen!

X.,

21-Ne kívánd felebarátod feleségét, ne kívánd felebarátod házát, se mezejét, se szolgáját, se szolgálóját, se ökrét, se szamarát, és semmit, ami a felebarátodé!
süti beállítások módosítása