myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2009.06.16. 11:45 sterretje

hitvesem

a kollégám tegnap hangosan gondolkodott. ez nem baj, sőt számomra felemelő, hiszen egy kifejezetten értelmes emberről van szó. azt mondta, szerinte a „hitvestárs, és a hites” szó abból ered, hogy régen az azonos hitű, azonos egyházhoz tartozó emberek házasodtak össze. szinte nem is volt olyan házasság, amely nem az azonos világnézetű, értékrendű emberek között köttetett, polgári szertartás meg pláne nem volt, mindenki isten előtt, a templomban kötött házasságot.

amikor megismertem jézust, minden megváltozott, a neki való tetszés vált elsődlegessé, a vele való jó kapcsolat lett a fontos. el sem tudtam volna képzelni az életem egy olyan ember mellett, akinek magyaráznom kell, hogy imaházba menni nem kötelesség, hanem öröm, és nem másoknak, hanem magának a mennyei atyának kell megfelelni, az ő kegyét kell keresnem, ami nem egy kötelesség, hanem egy kiváltság.

 

 

anyukám kb. sejthette ezt, mert egyszer óvatos utalást tett arra, hogy „az nem baj, ha nem olyan embert találsz, aki nem jár gyülekezetbe, ugye? attól még lehet a társad, nem?!” kizártnak tartottam, és tudtam, hogy igenis meg kell várnom istennek azt az emberét, akinek ugyanaz a fontos, mint nekem, akit ugyanaz az erő mozgat: az egyedül élő, cselekvő istenbe vetett hit. egy évvel megtérésem után rám talált ez a férfi, akinek a következő évben a felesége lettem. azóta is próbálják a szüleim kikutatni, hogy mi volt az első veszekedésünk tárgya, de ez még nem következett be. anyukám nemrég azt mondta: „valahogy jól választottál. dániel jó ember.” tudom. istentől kaptam. a hitvesem. :)

 

a környezetemben számos olyan ember van, aki nem várt „hitesére”, olyanhoz ment hozzá, aki nem istené. a tapasztalat azt mutatja, hogy nem ő tudta elhívni imaházba, nem ő vezette istenhez, hanem a házastársa hívta el hitének gyakorlásától. megértem ezt, hiszen a szerelem nagy úr, és a remény is megvan, hogy a társ egyszer majd befogadja jézust a szívébe…, mégis, sajnálom, és nem irigylem azokat az éveket, amelyeket isten nélkül töltenek ők ketten. a biblia így ír a „vegyes” házasságról:

 

2korinthus 6:14-16 „ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel? és mi egyezsége krisztusnak béliállal? vagy mi köze hívőnek  hitetlenhez? vagy mi egyezése isten templomának bálványokkal? mert ti az élő istennek temploma vagytok, az mint az isten mondotta: lakozom  bennök és közöttük járok; és leszek nékik istenök, és ők én népem lesznek.”

 

1korinthus 7:12-15 „ha valamely atyafinak hitetlen felesége van, és ez vele akar lakni, el ne bocsássa azt. és a mely asszonynak hitetlen férje van, és ez vele akar lakni, el ne bocsássa azt. ha pedig a hitetlen elválik, ám váljék el; nem vettetett szolgaság alá a keresztyén férfiú, vagy asszony az ilyen dolgokban.


de békességre hívott minket az isten.”

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr811188506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

- kami - 2009.06.16. 19:22:40

és tényleg soha semmin nem veszekedtek?? ne haragudj, de ezt nehéz elképzelnem...
hogy értsd mire gondolok: van két ember, akik folyamatosan együtt vannak. két külön világ voltak eddig, külön gondolatok, külön célok. most egyesítik: valami közöset kell létrehozni. ha ez úgy megy végbe, hogy a legeslegkisebb nézeteltérés sem támad, nekem olyan, mintha nem is érdekelnék igazán egymást.

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2009.06.17. 08:42:34

@- kami -: elgondolkodtam azon, amit írtál, és összegyűjtöttem, hogy szerintem még miért nem vesztünk össze. 1) még csak egy éve vagyunk házasok, ezt nem nehéz vitatkozás nélkül kibírni. 2) nincs gyerekünk, nagy tartozásunk, nyakunkon lógó rokonok, akik konfrontálódásra adnának okot. 3) a férjem egy birkatürelmű ember, mindent, ismétlem, mindent megtesz, hogy a feszültséget oldja, kedves szóval, ajándékkal, bármivel. 4) előttem sosem volt még senkije, úh szerintem aki 30 évet vár egy társra, annak nem az az első, hogy hibát keressen benne, vagy veszekedési lehetőséget. hát, kábé ennyi. :)

- kami - 2009.06.27. 18:52:18

@sterretje: bocsánat, hogy ilyen nagy kihagyással reagálok csak arra, amit írtál. Nagyon izgat ez a téma, ezért még így késve is írok...
1) szerintem éppen a házasság első éve a "veszélyes", hiszen ekkor még annyira kevéssé ismerik egymást a házastársak... ez az összecsiszolódás éve, amihez szerintem nagyon fontos a veszekedés (segít megérteni a másik reakcióit, érzelmi világát). Épp az első évben van a legtöbb válás, aki "túléli" ezt az évet, a statisztikák szerint egy ideig nem fog válni :) 2) a házastársi veszekedések - főleg az elején - inkább "belső" konfliktusok, kevésbé külső körülmények következményei. 3) konfliktuskerülés a végletekig semmiképp sem nevezhető egészséges és követendő példának. 4) normális ember nem keresi a párjában a hibát, hanem próbálja szeretni... ez eszembe se jutott volna. A legjobb szándékok ellenére is mindenkiben van valami idegesítő... szerintem kis konfliktusok során jövünk rá, hogy hogyan lehet együtt élni a másik idegesítő vonásaival / fáradt napjaival / premenstruációs szindrómájával :))
Ja, és éppen akkor, ha valaki 30 évig keresi a társát, nagy az eséje arra, hogy a párját idealizálja (nagyobb koppanás a valóságba), és hogy nagyon megszokja, hogy a mindennapi életben nem kell alkalmazkodnia. Éppen a később házasodóknak nehezebb.
Jaj, bocsánat, hogy ennyit írtam... és nem veszekedésre akarok buzdítani. Csak szerintem veszekedések nélkül messze nem lenne olyan bensőséges kapcsolatom a férjemmel... és most nem egymás bántását reklámozom. Hanem a sokszínű, jó-rossz ember őszinte küzdelmeit magával és a társával.

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2009.07.08. 11:02:02

@- kami -: hát, jól megfogtál. kommented óta röpke közvélemény-kutat ástam a veszekedésről. :) kiderült, h anyósomék (röpke negyven év házasság alatt) egyszer szólalkoztak össze, de állítom, h még mindig szerelmesek egymásba (ahogy elnézem őket). egy másik hölgy pedig arról számolt be, h 4 gyerekük közül egy hallott hangos szót közöttük, egy piti semmiségen vesztek össze, mire kiskamasz lányuk sírva fakadt: akkor most ti elváltok? (ennyire nem volt hozzászokva szüleik vitájához) :O ... szal, nemtom, biztos hasznos néha egy veszekedés, de már előre félek tőle, hogy egyszer mégis bekövetkezik... :((
süti beállítások módosítása