myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2010.03.03. 09:07 sterretje

szeretlek, mert szeretlek!

a szakdolgozatom írásában a következő lépés egy amerikai adventista pásztorral való találkozás volt. a lelkész kint vakokkal foglalkozik, ezért gondoltam, megkérdezem néhány dologról a munkájával, tapasztalataival kapcsolatban.

a beszélgetésünk előtt egyik kedvencemről, a tékozló fiú történetéről prédikált az érdeklődőknek. ahogy édes drágám mondta később: „nagyon érdekes dolgokat mondott. a disznók szemszögéből még sosem hallottam ezt a történetet!” a pásztor valóban extrém dolgokat mesélt a disznókkal való találkozásáról. (a sztori ott kezdődik, ugye, hogy egy nyegle fiatalember arcátlanul apja elé áll, és azt mondja, unom már, hogy arra kelljen várnom, hogy meghalj, add hát ide az örökségemet, hadd kezdjek új életet távol innen, a saját szabályaim szerint - nélküled. az apja szó nélkül megtette, amit kér, és a fiú boldog volt. egy ideig. utána ugyanis már disznók őrizőjeként látjuk őt, aki csak akkor ehet a moslékból, ha a disznók hagynak neki.) „figyeljük meg ezt jól! a világban mindenki a saját javát védi. te éhen halhatsz, kit érdekel, az a fontos, hogy a biznisz menjen, a disznók jóllakjanak, a vagyon gyarapodjon.” – mondta a pásztor. „egyszer voltam egy farmon, ahol a feleség azt mondta, ha a férjét akarom látni, fel kell mennem a disznóólba. na, neee, gondoltam, én oda nem megyek be. meglepődve láttam, hogy a disznóól ajtaján egy csengő várt. hát csengettem, és örültem, hogy olyan figyelmesek, hogy egy csengőt szereltek fel az érkező vendég érdekében, hogy ne kelljen bemennie a bűzbe. a farmer azonban azt mondta: nem miattad van az felszerelve. hanem azért, hogy be ne gyere az ólba, és meg ne fertőzd az esetleges betegségeiddel, vírusaiddal az állataimat!- magyarázta a farmer. értitek? a farmer nem engem, nem az érkező embert kímélte meg, hanem az állatait! úgy is mondhatnám, hogy számára én voltam a piszkos disznó!”- mesélte derűvel az arcán. „a történetben szereplő fiú rosszabb sorban volt, mint a malacok. de még ekkor sem akart visszamenni az apjához. mi is így vagyunk, nem? a világ megcsal, csak a vesztünket akarja, mégsem megyünk vissza az atyához, istenhez, bocsánatkérőn, megalázkodva. csak akkor jutunk el oda, amikor már nem bírjuk, és belátjuk, hogy nem tudunk saját erőből „túlélni”.

a történet nem a fiúról szól, hanem a szerető atyáról. aki, miután kábé szembeköpték, és közölték vele, ideje lenne meghalni, és odaadni a pénzt, mégis, tudott örülni fia visszatértén. pokollá is tehette volna visszajöttét, de nem: ő felnyalábolta hosszú ruháját, és rohant, rohant a rég nem látott fiú felé. felöltöztette, gyűrűt húzott az ujjára és lakomát rendezett neki. mert ő ilyen volt. isten ilyen. őt nem lehet kiérdemelni, nem lehet „elég jónak” lenni, hogy kegyeskedjen szeretni. ő szeret ingyen, feltétel nélkül, „csak úgy”.

hóseás 14:5 „kigyógyítom őket hűtlenségökből; szeretem őket ingyen kegyelemből, mert elfordult tőlök az én haragom.”

7 komment

Címkék: amerika szakdolgozat disznó fiú tékozló adventista


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr341805026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tónibácsi naplója 2010.05.07. 11:14:34

Azonnali ima
Ha a vízpumpát gyakran használjuk, a víz az első nyomásra kiárad, mert magas a vízszint. De ha a pumpát sokáig nem használjuk, a vízszint lesüllyed, és hosszabb ideig kell pumpálni, mire vizet kapunk. Így vagyunk az imádsággal is. Ha készek vagyunk minden helyzetben imádkozni, akkor azonnal vágyakozunk imába foglalni kéréseinket és hálánkat. De ha elhanyagoljuk az imát, nehéz ismét imádkoznunk, mert a víz szintje lesüllyedt a kútban. Jaj annak a keresztyénnek aki az imádságot hanyagolva, csak szavaival hangoztatja, hogy várja az Urat. Az ilyen ember várakozása teljesen értelmetlen és hamis.
A keresztyénség útja
A keresztyén útja nem középút a szélsőségek között, hanem keskeny út a szakadékok között. Nem arról van szó, hogy a keresztyénséget kipróbálták, és hiányosnak találták. Az a helyzet, hogy nehéznek találták, és ezért sohasem próbálták ki igazán. - Mahatma Gandi mondta: "Bárcsak Krisztushoz hasonló lehetnék anélkül, hogy keresztyénné legyek!"
Ki a keresztyén?
A keresztyén értelme által Krisztus gondolkodik, hangja által Krisztus beszél, szíve által Krisztus szeret és keze által Krisztus segít.
A keresztyénség és más vallások csoportja
A különbség a keresztyénség és az összes más vallási rendszer között főként a következőben fejezhető ki: az összes egyéb vallásban az emberek keresik Istent, míg a keresztyénségben a hangsúly azon van, hogy Isten keresi az embereket az Úr Jézus Krisztus által.
A valódi és álkeresztyén
Mi a különbség a névleges keresztyén és az igazi keresztyén között? Ha az álkeresztyént kiteszik a gyülekezetből, akkor úgy cselekszik, mint az a malac, amely megpróbálja kifordítani a malacólat a helyéből. Az igazi keresztyén viszont a bárányhoz hasonlóan vágyakozik vissza az akolba, hogy ismét bent legyen a többi bárány között.

tónibácsi naplója 2010.05.13. 16:15:02

A Szent Szellem hármas szolgálata : Ján. 16 :
Istent dicsőíti.,- 14.v. –
a bűnöst meggyőzi.9.v
a szentet tanítja . 13.v.

Három nagy változás :
Amelyet Istennek minden gyermeke átél.
Áthelyezés :a megtérésnél,- Kol.1:13.
Apcs.26:18
Átformálás : őt szemlélve,- Kor.II. 3:18
Róm.12:2
Átváltozás : mikor majd eljön,-Fil.3:21.
Jn.I. 3:2

Járjatok méltóképen :
Istenhez méltóan ,- Th.I. 2:12
Az Úrhoz ( Jézushoz ) méltóan,- Kol. 1:10
Elhivatásokhoz méltóan ,- Ef. 4:1

Jézus ,- ült :
A kútnál fáradtan,-- szolgált,-Jn.4:6
A hajóban,- tanított,- Lk.5:3
Az asztalnál,- közösség,- Lk. 22: 14
A trónon,- befejezte művét ,- Zsid. 1:3
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

A szeretet négy dimenzióban :
Szélessége ,-- az egész világ
Hosszúsága ,-- örök szeretet
Mélysége ,-- mélyebb,mint a bűn
minden mélysége
Magassága,-- az Isten jelenlétébe emel
--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

VAGYOK A KI VAGYOK !
A héber igének nincs időalakja, azaz nem
fejezi ki egyúttal a múlt, jelen vagy jövő időt
Ezért Isten kinyilatkoztatott neve :
„ Vagyok aki vagyok „ Móz.II. 3:14.
Kilenc féléképpen adható vissza.
Ezek közül a középső a „ vagyok aki vagyok „
voltam aki voltam
voltam aki vagyok
voltam aki leszek
vagyok aki voltam
vagyok aki vagyok
vagyok aki leszek
leszek aki voltam
leszek aki vagyok
leszek aki leszek

Ez a név megfelel annak a névnek , amelyet
A Jelenések könyvében ismételten olvasunk.
Jn.Jel.k. 1:4,v. 1:8.v
„ Aki van , aki volt, és aki eljövendő. „
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
SEMMI :
Kor.II. 12:11,- én semmi vagyok,--0
Lk. 11:6,-- nincs semmim-----------0
Jn.15:5,--- semmit sem tudok ------0
A három nulla elé helyezd oda Jézust ,-1
Aki minden, akinek van, aki tud = 1.000

tónibácsi naplója 2010.05.17. 10:00:10

A bűn és a három kereszt ::
Az egyik lator, aki káromolta az Urat : Bűn volt benne és rajta ,
a bűn rajta maradt .
A másik lator, aki imádkozott az Úrhoz : Bűn volt benne és rajta ,
a bűn nem maradt rajta.
Jézus , a mi Urunk : Bűn nem volt benne , de a mi bűneinket magára vette .

Miről ismerték fel a feltámadott
Urat ?
Mária : a jó Pásztor hangját ismerte fel. Ján. 20: 16.v
Az emmauszi tanítványok :
A közösség jele :- a kenyér megtörése által Lk. 24: 31
Tamás :. A sebhelyeket, szenvedése és a megváltás bizonyítékait látta.
Jn. 20: 27.v
János :a bőséges halfogásról .
án. 21: 7
Péter : János bizonyságtételére.Ján.-21:7.

Négy dolog az evangéliumról :Róm. 1: 16.v
1,- nem kell szégyellnem,
2,- nem vallok szégyent,
3,- Isten ereje mutatkozik meg benne,
4,- minden hívőnek üdvössége,
Tekints Jézusra ! ………..
Ezért szent atyámfiai,m mennyei elhívásnak részesei, tekintsetek
Vallásunk apostolára és főpapjára , Jézusra . Zsid. 3:1
Ő felvitetett a mennybe Mk, 16: 19.
Ő áthatolt az egeken , Zsid. 4:14 ,
Ő az egeknél magasságosabb lett Zsid. 7: 26.
Ő minden égnél feljebb ment Ef. 4: 10.
Az új teremtésről :
Újjászületés --- a bejárat,- Ján. 3:3
Az új ember----az altvalója,-Kol.3:10.
Az új élet------ a megnyilvánulása,-Róm.6:4.
Az új ének------a dallama,- Zsolt. 40: 4.
Az új út------- az országútja ,- Zsid 10: 20.
Az új város ---- a központja ,- Jn,Jel. 21: 2.

A hívásra így feleltek : Itt vagyok !
Ábrahám,- Móz.I. 22:1
József,- Móz.I. 37:13
Mózes,- Móz.II 3:4
Sámuel,- Sám.I. 3:4
Dávid,- Sám.II. 15: 26
Ézsaiás,- És. 6:8.
Mária,- Lk. 1: 38.
Jézus ,- Jn. 17: 12, És.8:18.

tónibácsi naplója 2010.05.19. 17:18:41

-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
I. Az élő víz forrása Isten jelenléte, a templom. A Templomból, még pontosabban a szentek szentjéből ömlik ez az áldás a világra. A megváltás is Jeruzsálemből, a zsidók közül támadt. Ábrahámnak azt ígérte az Úr, hogy benne áldatnak meg a föld minden nemzetségei (1Móz 12,3), és úgy is történt, mert a Messiás a zsidók közül támadt.

De most azokról van szól, akik Jézus Krisztusban hisznek: azok fognak áldásul lenni a "sivatagban". "Aki hisz énbennem annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek." Isten jelenléte e vízforrás! Nélküle üres a meder! "Vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljő reátok, és lesztek nékem tanúim..." (ApCsel 1,8) Aki részese lett a Szent Lélek ajándékának, annak belsejéből ömlik az erő. Az újjászületés folytán testünk a Szentlélek temploma lesz: "Nem tudjátok-e, hogy a ti testetek a Szentléleknek temploma, amelyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok." (1Kor 6,19) Ez a templom a forrása az "élő víz" folyamainak. Csakis akkor "van erő, csodát tevő!" ha Isten temploma lett az életünk. Érvényes-e ez reád? Átadtad-e magad Istennek, hogy életed áldássá, forrássá tegye?
A felhívást most a zsoltáros intézi felénk: "Kívánjátok az Urat és az Ő erejét"! (Zsolt 105,4) Másképp nagy lelki szárazság, üres meder, élettelen szerkezet az istentiszteletünk! Megvan a kegyesség látszata, de hiányzik az erő! (2Tim 3,5) Az életünk pedig öncélú, kárt okozó "fertőzött víz", e nélkül a forrás nélkül. Élő vizet kérjetek! Isten jelenlétében éljetek! "Ti vagytok a föld sója; ti vagytok a világ világossága" - mondta az Úr Jézus. (Mt 5,13-14) A megváltott és Szentlélekkel betöltött ember áldott hatást gyakorol környezetére! "Átmenvén e siralom völgyén, forrássá teszik azt!" (Zsolt 84,7) Ilyen ember pedig akkor lehetsz, ha hiszel Jézus Krisztusban. Ne legyen elcsépelt kegyes szó a hit: sokkal komolyabb dolog ez, minthogy visszaélhetnénk vele. Higgy! - vagyis bízd életed Reá! Vond be Jézus Krisztust terveidbe, döntéseidbe, gondolataidba, érzéseidbe. Semmit se tégy nélküle. Fogadd be ot! Így lesz életed forrássá.

tónibácsi naplója 2010.05.19. 17:29:43

Igehirdetés : Pünkösd ----1---- Apcs. 2: 1-20
Szeretettel köszöntöm a gyülekezetet pünkösd szép ünnepén. . Bárcsak mindnyájan átéreznénk, milyen nagy kiváltság, hogy Isten örök szeretettel szeret bennünket, és ennek a jele az is, hogy van szava hozzánk. Öröm az, hogy most, mint egy nagy gyülekezet - mint egy nagy család - hallgathatjuk az Ő igéjét és imádhatjuk Őt a határokon innen és túl, t a templomban, otthon, vagy egy kórházban, egyedül vagy másokkal együtt, valamilyen bánatnak a súlya alatt, vagy éppen csendes örömmel a szívünkben.
Szeretnék mindenkit egy szép pünkösdi jókívánsággal köszönteni, amit Pál apostol így írt Rómába: "A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket a hitben teljes az örömmel és a békességgel, hogy bővölködjetek a reménységben a Szentlélek ereje által." (Róm 15,13)
Mi történt tulajdonképpen pünkösdkor? Hogyan történt? És történik-e ehhez hasonló ma is? Erre a három kérdésre keressünk választ a felolvasott igéből.

tónibácsi naplója 2010.05.28. 15:44:33

Hogyan él a keresztyén?
A keresztyén kedvesebben néz - úgy, mint Jézus . A keresztyén nagyobb szívvel ad - úgy, mint Isten. Tisztább nyelven beszél - úgy, mint Krisztus. Készségesebben szolgál - úgy, mint Jézus. Nagyobb hittel jár - úgy, mint az Úr. Agapé szeretettel szeret - úgy, mint a Mennyei Atya. Lelki módon gondolkodik - úgy, mint Krisztus. Együttérzéssel észreveszi mások szükségleteit - úgy, mint Jézus. Szeretettel gyógyítja mások sebeit - úgy, mint a Mester. A keresztyén csak akkor képes mindezekre, ha Jézus uralkodik az életében.

A keresztyén és a veszély
Valaki nagyon különös zajra ébredt egy reggel. Amikor odament az ablakhoz, látta, hogy az ablaküvegen belül volt egy lepke, amit kívülről egy veréb próbált elkapni az üvegen át. A lepke nem látta az üveglapot, és minden pillanatban attól tartott, hogy megfogja a veréb, de a veréb sem látta az üveget. A veréb minden pillanatban azt hitte, hogy megfogja a lepkét, pedig egész idő alatt biztonságban volt a lepke, mert az üveg távol tartotta a verébtől. Az a keresztyén, aki Krisztusban él, Isten védelmét élvezi minden veszélyben.
Krisztus testének tagja
Egy idős asszony elfogadta Krisztust Megváltójának, és olyan nagy örömet talált ebben, hogy állandóan dicsőítette Istent, és elmondta másoknak is az örömét. Egy napon az egyik barátja így szólt hozzá: "Úgy látszik, túlságosan bizonyos vagy az üdvösségedben. Én nem lennék annyira biztos, mert tegyük fel, az Úr megengedné, hogy kicsússz a kezéből." Az idős asszony ezt felelte: "Nem teheti, mert én vagyok az egyik ujja."

tónibácsi naplója 2010.06.02. 16:44:30

Az összetört hegedű
Egy hegedűművész hangversenyt adott. A terem zsúfolásig megtelt. A művész felvette hegedűjét és olyan remekül játszott, hogy az egészen elragadta a hallgatóságot. Egyszerre csak mindenki nagy meglepetésére földhözvágta és darabokra törte a hangszert. Ez egy olcsó értéktelen hangszer volt, - mondta a művész. Azt szerettem volna önöknek bemutatni, hogy nem annyira a hangszer a fontos, hanem az aki a hangszeren játszik.
Egyszerre
Egy asszony hűségesen járt az Istentiszteleti alkalmakra. Férje majdnem minden este részegen jött haza, s feleségét durva szavakkal, néha tettlegesen is bántalmazta. A feleség egyre jobban megértette Isten szavát. Úgy szerette volna magát teljesen átadni Istennek, de férjére és otthonára gondolva, még habozott. A gyülekezet tagjai szeretettel erősítették, hogy ne halogassa, ragadja meg a kegyelmet, míg végre így kiáltott:"Történjék bármi, én szabad akarok lenni, kegyelmet akarok nyerni!" S az Úr kezébe tette életét. Egy órával később otthon várta férjét. Amint az belép, az asszony csodálkozva látja, férje kedvesen szelíden mosolyog. Közelebb jön hozzá, megfogja kezét s közli vele, hogy mától kezdve keresztyén életet akar élni. A férj is ott volt az Evangélizáción, de a tömegben nem látták egymást s csak otthon tudták meg, hogy mindketten kegyelmet nyertek.
Most vagy soha
Egy fiatal azt álmodta, hogy egy keskeny folyó partján haladt. A folyó túlsó oldalán gyönyörű vidéket és fényes alakokat látott, akik integettek neki, hogy menjen át. De a fiatal a folyó innenső oldalát is szépnek találta és elhatározta, hogy egy darabig még itt marad, szétnéz és élvezi az életet. "Majd átugrom én még később is ezen a kis patakon" - gondolta magában és tovább ment. De nemsokára látta, hogy a folyó egyre szélesebb lesz. Már - már aggódni kezdett miatta, de ismét megnyugtatta magát, hogy majd lel olyan helyet, ahol szűkebb lesz a folyó medre s ismét folytatta útját. A folyó pedig mindig szélesebb és szélesebb lett, s mindig nagyobb lett a távolság közte és a szép ország között. Ekkor nagy, erős hangon azt kiáltotta valaki:"Ugorj át azonnal." Ekkor felébredt s megértette, hogy most vagy soha. Ha most meg nem tér, elveszett. Ennek a megértése nyomán azonnal átadta életét Jézus Krisztusnak.

Változtasd meg a nevedet!
Nagy Sándor hadseregében volt egy katona, akit szintén Nagy Sándornak hívtak. Míg a vezér híressé lett hősiességéről, addig a katona nagyon gyáva volt. A fővezér egyszer nagy felháborodással így szólt hozzá: "Vagy változtasd meg a nevedet, vagy pedig az életedet". Ha valaki Jézuskövető, Kerssztyénnek vallja magát, kell, szükséges, hogy az hasolítson is hozzá! Lehet, okan ezért nem szeretik a kresztyén nevet, mert nem akarnak az életükön változtatni!.
süti beállítások módosítása