myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2009.11.27. 07:46 sterretje

isten szemével látni

a vörösmarty téri vásárban, egy kis faházban vártam a karácsonyra felajánlott ajándékokat, adományokat. a hidegben sétálgató, piros arcú embereket néztem, szippantottam a kellemes sült illatokból, válaszolgattam az érdeklődők kérdéseire, és bele-belepillantottam az „imádkozó feleség hatalma”című könyvbe.

 

aztán meglátogatott valaki, aki ott tudta meg, hogy a bátyját elhagyta a felesége, „mert nem szerelmes”. az alig megszületett házasságuk máris haldoklik. keserves sírásra fakadt látogatómat nehezen tudtam vígasztalni, hiszen nekem is gombóc volt a torkomban. elkezdtem beszélni neki arról, hogy van remény, és, hogy isten minden gőgös, önző szívet meg tud változtatni. elmondtam neki, hogy a háború után sok hívő ember levélben kérte meg egy-egy hívő lány kezét, majd tíz gyereket neveltek fel együtt, tehát a szerelem jöhet, kialakulhat, újra fellángolhat, ha az ember a jót keresi a másikban, és alázatos, formálható szívét isten kezébe teszi.

 

főnökasszonyom története, hogy egyszer egy idegen férfi lépett oda hozzá azzal, hogy isten az mondta neki, bizony ő lesz a felesége pár év múlva. nem is ismerték egymást. aztán megismerték, jött a szerelem is, és ma, közel két évtizednyi házassággal a hátuk mögött, négy gyereket nevelnek együtt. anyósom és apósom találkozásukat követően egy tucatszor találkoztak, és a tizenkettedik már az esküvő volt. múlt hónapban ünnepelték a negyvenedik házassági évfordulójukat, de néha van még olyan érzésem, hogy még mindig szerelmesek.

 

téves elképzelésnek tartom, hogy a szerelmet ne lehetne feléleszteni, vagy egy illegitim szerelmet (házasságtörésre vezetőt, megrontót, erkölcsbe ütközőt) ne lehetne elaltatni. tapasztalatból tudom sajnos, hogy ha valaki jár valakivel, de dobják, pedig ő még mindig szerelmes, akkor nincs is más választása, csak az, hogy elfelejtse az illetőt, és kioltsa az iránta érzett szerelmet. évek múltán pedig már csak nosztalgiával emlékszik arra a régi szerelemre, amelynek már morzsája sincs addigra a szívében.

 

a szerelem vak. buta mondásnak tartom. a szerelem igenis lát. bárcsak mindvégig úgy látna, ahogy... :) a szerelem szerintem isten különleges ajándéka. kegyelem. szerelmesnek lenni annyi, mint isten szemével látni a másikat. csak a legjobbat észrevenni rajta/benne, mindent félretéve figyelni rá, sok időt tölteni vele, adni-adni-adni, feltétel nélkül és szívesen. a szerelem múlásának oka az emberi önzőség, a szeretetlenség, megbocsátatlanság, sértődöttség, önsajnálat. ha ezt le tudjuk tenni, biztos vagyok benne, hogy a szerelem újra fellángolhat.

 

énekek éneke 8:6 „mert erős a szeretet, mint a halál, kemény, mint a sír a buzgó szerelem; lángjai tűznek lángjai, az úrnak lángjai.”

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr991555652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2009.12.06. 15:10:20

Meg tudom erősíteni tapasztalatból,hogy "együttjárás nélkül" is lehet időtálló harmonikus házasságban élni. (Leendő) Feleségem Sepsiszentgyörgyön,én Halásztelken laktam megismerkedésünk idején. Fél évig leveleztünk,közben talán négyszer,ötször találkoztunk személyesen. Ha Isten is megsegít továbbra is,akkor 2010 februárjában leszünk 19 éves házasok!
süti beállítások módosítása