myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2008.05.27. 09:15 sterretje

vagány magány

rátaláltam gimis koromban írt verseskötetemre (ja, mert nekem olyan is van ám). ledöbbentett, hogy milyen sok versem szól a magányról. mit tudhat egy tizenhat éves a magányról? legfőképpen semmit. akkoriban totál ki voltam akadva, hogy nekem nem udvarol senki, én nem járhatok kézen fogva senkivel... kábé ezt éreztem:

higgye el, kétballáb vagyok!-
mondtam, de ő rám nézett,
táncolni vitt, s bevallotta:
ilyesmit még nem érzett.

megígérte, hogy nem hagy el,
becézgetett és bókolt...
az áttáncolt éj után csak
nézett, s lassan megcsókolt.

azóta hű társak vagyunk,
már túl az élet felén...
csak pörgünk, forgunk, táncolunk:
a fájó magány és én.

aztán egyetemista koromban mondjuk behoztam a lemaradást, de bár ne tettem volna. gyógyulni alig akaró sebekkel lettem tele. volt, aki azért hagyott ott, mert neki nem kell egy szorgalmas egyetemista (miért nem táncolok az asztalon?), volt, aki azért, mert "a szandi megteszi, te meg nem..." mindegy. a röpke két hónapos "együtt járásokat" fél éves szomorkodás követte, és töprengés, hogy "én miért nem vagyok elég jó, miben változzak, mit mondjak és mit ne, hogy megfeleljek valakinek...".

aztán megtértem az úr jézushoz, és találkoztam egy csomó fiatal lánnyal és fiúval, akik nem jártak ezzel-azzal, nem érezték magukat elveszettnek, magányosnak, hanem várták a társukat, nagy bizalommal. először csodabogárnak tartottam őket, mert mi az már, hogy valaki huszonharminc évesen még "nem járt" senkivel? pedig ők tudtak valamit... ők nem kaptak sebeket, kritikákat, könnyek közt eltöltött estéket, de éppen időben kaptak egy megbízható, hű társat... élhettem volna így én is. de nem tettem. :( nem várt, nem vágyott tapasztalatokkal lettem gazdagabb szegényebb.

ma már tudom, hogy az (istennel töltött) egyedüllét nem feltétlenül jelent magányt. az egyedüllét várás valamire, valami jóra. az egyedüllét reménységgel teli, bizakodó, tiszta.

zsoltárok 130:5 "várom az urat, várja az én lelkem, és bízom az ő igéretében."

róma 8:25 "amit nem látunk, azt reméljük, békességes tűréssel várjuk."

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr55489723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szonya 2008.05.29. 18:33:58

jaj, jaj... szeretném a személyes véleményedet kérni arról, hogy milyen az, vagy hogy van-e létjogosultsága annak, ha egy hívő fiatal magányos - nekem jelenleg nem is egy udvarló hiányzik, hanem a barátok-.és emiatt kesereg... tizennyolc éves vagyok, és úgy érzem, az égvilágon senkim nincs,nem hallgat meg senki, nem figyelnek rám, elfordulnak... lelki közösségben sem tudok senkivel lenni. mostanában szinte ez az egyetlen dolog,ami miatt kesergek, de emiatt nagyon. szóval, vajon szemrehányás-e isten felé, ha így érzek? mit gondolsz?

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2008.06.02. 14:46:34

szerintem nincs a földön olyan hívő ember, aki ne érezne olykor szemrehányást istennel szemben. miért nem gyógyította meg ezt meg azt, miért nem értem el ezt meg azt? mert isten szuverén. azért. mindennek oka van, és ezeket az okokat majd csak akkor tudjuk meg, ha ott leszünk vele. ha nincs hol barátkoznod, akkor várunk pénteken, induló házicsoportunkba. mi már alulról verjük a harmincat, de majd a kedvedért beszerzünk néhány fiatalabbat is. bővebb infoért keress meg privben. :)
süti beállítások módosítása