myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2008.01.22. 09:39 sterretje

földi paradicsom

este tököt sütöttem, meg hajában sült krumplit ettem. de volt újhagyma és tojás is az asztalon. gyönyörködtem bennük egy sort. szépek, színesek, változatosak isten teremtményei. egy csomó növényről lehet olvasni a bibliában, szóval, ma is ehetjük azokat, amiket a "régiek" majszoltak.

annak idején édesanyától kaptam egy oldalt egy könyvből. a bibliában fellelhető növények listája volt rajta. megörültem. nem csak azért, mert rálelt erre az oldalra, és rögtön elhatároztam, hogy meg is valósítom a kis bibliai kertecskét, hanem azért is, mert éppen anyukám ajánlotta az oldalt, ő, aki gyanakvással, aggodalommal nézi újjászületett életemet...

aztán mostanában találtam rá erre a weblapra: www.bibliaeve2008.hu, és azon belül erre a cikkre:

telepítsünk bibliai kertet! nagyon sok bibliai növény nálunk is megél, vagy egy kis gondossággal nálunk is átteleltethetõ cserepes növényként. templomok, gyülekezeti házak udvarát, kertjét parkosítva kialakíthatunk egy ilyen kertet. ha kisebb területünk van, akkor egy virágágyásnyi területen is ültethetünk jellegzetes bibliai növényeket, fűszernövényeket, virágokat. a növényekrõl készített fényképekkel díszíthetjük a gyülekezeti termet, így valamit a télre is átmentünk a növények szépségébõl. kisebb terület esetén javasolt fás növények: füge, gránátalma, mandula, ciprus. nagyobb kertbe: dió, platán, cédrus, vadolajfa. hagyományos agyagcserépben nevelve nyárra cserepestõl kiültethetõ, télen fagymentesen tartandó a datolyapálma és az olajfa. kisebb területen, virágágyásba is ültethetõ évelõk: liliom, hagyma, üröm, menta, ruta, izsóp, len. egyéves, magról szaporítható növények: búza, árpa, köles, lencse, koriander, mustár.

sárospatakon, a református kollégium udvarán kialakítottunk egy bibliai kertet, ahol kb. ötven, a bibliában elõforduló növény látható. a bibliai növényekkel kapcsolatosan szívesen adunk tanácsot. információ: bibliaikert.atw.hu; gyorii@srta.hu

szeretettel látunk minden kedves érdeklõdõt a bibliai kert és a nagykönyvtár bibliakiállításának megnyitóján sárospatakon, 2008. június 6-án, pénteken 10 órakor.

isten kertje. földi paradicsom.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr36306859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása