myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2009.10.25. 16:38 sterretje

vanitatum vanitas, avagy elefánt a sminkboltban

az úgy kezdődött, hogy egy tizenhat éves lány „lehölgyezett” a buszon, és egy huszonéves gyakornoklány is jónapotot köszönt az irodában. ez korábban is elő-előfordult már, nagyjából tizennégy éves korom óta, de most, hogy ilyen sűrűn, teljesen begőzöltem. sértetten és önzőn nézegettem magam a tükörben. mit kellene tennem, hogy ne nézzenek ilyen vénnek? így esett, hogy pár nap múlva igent mondtam egy ingyenes próbasminkre, amit a westendben kínálgatott egy kislány. így szombat délután jelenésem volt egy puccos helyen: gyönyörű, mosolygós nők, hangos zene, bársony fotelek, fényűzés.

 

jesszusom, mit keresek én itt? olvashatnék, tanulhatnék, vasalhatnék, a kint türelmesen üldögélő férjemmel lehetnék, vagy bármi… én meg itt szorongok egy tükörteremben, és várom, hogy tizenhat évessé sminkeljenek (de minek?), amely tevékenységet különben sem fogok gyakorolni ezt követően sem, mint ahogy eddig sem…

 

egy hosszú órán (valójában még fél óra sem volt) át hallgattam huszadmagammal ennek az új cégnek a bemutatóját, aztán pedig vártam a soromra. a fiatal férfi profi volt, gyönyörű fejet varázsolt nekem (bár úgy néztem ki, mint egy sokat tapasztalt dizőz), éppen annyinak néztem ki, mint amennyi voltam, és belülről még véletlenül sem éreztem magam jobban. sőt. elpocsékoltam egy fél délutánt, és semmivel sem lett jobb sem nekem, sem másnak.

 

egy mostanában olvasott könyvben említették, hogy minden bűn az önzéssel kezdődik. ha egész életedben azon merengsz, neked mi lehetne jó, üres leszel, ha viszont mások érdekeit keresed, életed megtelik örömmel. na, ezt ma nagyon szépen megtanultam. nem azt mondom ezzel, hogy egy keresztény nő ne sminkeljen, ne tegyen meg pár dolgot, hogy jobban nézzen ki. de órákat pocsékolni hiúságokra valóban botorság. nem vagyok szuperszellemi. nem mondom, szépítsük a lelkünket, de hanyagoljuk a testünket. nem azt mondom, vegyünk fel földig érő szoknyát, és szőrös lábbal meg zsíros hajjal várjuk, hogy férjünk hűséges maradjon. nem. a határt azonban jó meghúzni, és tartani is magunkat hozzá. ezt írja a biblia (és ezt tanultam meg a saját bőrömön, remélhetőleg örökre):

 

1timóteus 2: 9,10 „az asszonyok tisztességes öltözetben, szemérmetességgel és mértékletességgel ékesítsék magokat; nem hajfonatokkal és aranynyal vagy gyöngyökkel, vagy drága öltözékkel, hanem, a mint illik az istenfélelmet valló asszonyokhoz, jó cselekedetekkel.”

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr421474139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iri-aldasszomj 2009.10.25. 19:00:38

En azt mondom hogy ezert a bejegyzesert erdemes volt idot tolteni szepitkezesre.

tündi-bündi 2009.10.26. 14:02:22

Erről eszembe jutott egy lány elvonuláson elmondott "kiselőadásom", melynek címe a "Belülről fakadó szépség" volt. Ebben sok személyes tapasztalat megosztása mellett leírtam a lányoknak egy "lelki sminket" hát erre emlékeztetett ez a bejegyzés. Egyébként ebben az előadásban tettem említést egy kb.80 éves néniről, akit gyerekfejjel gyönyörűnek láttam. Azóta már tudom, hogy a lelke volt gyönyörű és vonzó a néninek és ettől volt sugárzó a tekintete. "A szem a lélek tükre"
süti beállítások módosítása