myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2009.11.11. 08:00 sterretje

az igazi rád vár

hazánkban tudtommal még csak egy gyülekezetben volt tisztaság-gyűrű alkalom. ezen a fiatalok fogadalmat tettek arra, hogy házastársukra tisztán várnak, és hűségüket a házasságban is megőrzik. elkerülve ezzel lelki sebeket, korai terhességet, nemi betegségeket, kihasználtságot, és megtapasztalva a várakozást, kitartást és csodát. amerikában és angliában, de persze biztos, hogy több más országban is milliók viselik e tisztaság-gyűrűt, eljegyezve magukat annak az embernek, akit még talán nem is ismernek, de akit, hiszik, isten nekik teremtett.

 

egy ismerősömmel beszélgettünk róla, hogy jó lenne ezt a gyűrű-dolgot feleleveníteni, kiterjeszteni az országban. nem holmi üres, múló divatként, hanem egy alapos, meggondolt, szervezett és gondozott mozgalomként. jó lenne „megnyerni” hiteles lelkészeket, akik egy tanítás-sorozattal felvilágosítják a fiatalokat, hogy amire készülnek, amire vállalkoznak, az extrém módon nehéz lesz, megszólják, vagy kinevetheik érte, de elképzelhetetlenül nagy áldás követi majd: lelki béke, tisztaság és feddhetetlenség.

 

az előadás-sorozatot követné a gyűrű felvétele. szerintem ennek nem egy fogadalomnak kellene lennie, mert a fogadalom kvázi esküvés, és ha mégis elbukik az ember, csak a lelkiismeret-furdalás, az önmagában való csalódás marad. ezért nem a tisztaságra kellene felesküdni, hanem kábé arra, hogy isten segítségével megpróbál hű lenni jövendőbelijéhez, és a gyűrű emlékeztetőül szolgál arra, hogy az igaz szerelem vár… így, ha elbukik, a gyűrű emlékezteti arra is, hogy isten igaz szerelme hű, megbocsátó, és mindig visszavárja őt. az esküvésben amúgy is látok egy nemkívánatos gőgöt, magabiztosságot, pedig erre semmi okunk, hiszen isten segítsége nélkül már a küszöbben elbuknánk, a célig semmiképp nem érnénk el.

 

a gyűrű felvételét egy komolyan vett utógondozás követné, ahol a fiatalok segítséget kérhetnének, kérdéseket tehetnének fel, és ahol beszámolhatnának tapasztalataikról.

 

lehet mondani, hogy az ötlet halvaszületett. lehet mondani, hogy kivitelezhetetlen. én már tudom, hogy nem az, sok embert láttam, akik megtették, vártak, és még élnek… :) miért legyen csak abból divat, hogy a kislányok tizenhárom évesen többet szexeltek már, mint anyáink negyvenévesen? miért csak azon dolgozunk, hogy az abortusz után összetákoljuk a fiatalok lelkét? miért ne lehetne a tisztaságból is tömegmozgalom?

 

ezékiel 16:8 „elmentem melletted, és láttam, hogy már a szerelem korában vagy. ezért rád terítettem ruhám szárnyát, és betakartam meztelen testedet. megesküdtem neked, és szövetségre léptem veled - így szól az én uram, az úr -, és az enyém lettél.”

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr471517196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jofoldisz 2009.11.14. 13:53:58

Helló! Épp most tart egy konferenciát a tízen-huszonéveseknek a nemi identitással és a házasságra készülődéssel kapcsolatban Őrbottyánban, az Úr Rétjén Kormos Tamás és felesége. Nagyon aktuális a téma, szerintem örülnének ennek a felvetésnek is, ha tovább folytatják a programot.

e-lisa 2009.11.20. 12:51:51

Benedek Elek - Édes Anyföldem hangoskönyvét hallgattam. A fiús apák intették a fiaikat is székelyföldön: őrizzék meg tisztatságukat. Nem csak a lányoktól várták el.
süti beállítások módosítása