myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2008.09.30. 09:50 sterretje

éjszakai műszak

hazaérvén megtudtam, hogy édes drágámnak vissza kell mennie éjszakai műszakra, így, mivel nagyon keveset tudtunk együtt lenni, elhatároztam, hogy vele tartok. a műhelyben végül is csak este tizenegyik tartott a munka, addig én elkezdtem olvasni a teológiás kötelező olvasmányok közül az elsőt, rettegett tibor tanár úr ’máté evangéliumának magyarázatát’. erre a kincsre leltem a százhatodik oldalon:

 

„betlehem a zsidó honfoglalás előtt kánaánita város volt. ebben a korban a kánaániták harci istenének, lahum-nak szentelték oda. neve is erre utal: bethlahum= lahum háza. csodálatos, hogy úgy döntött isten: itt szülessen meg a messiás. az ótestamentumból jól ismert okok mellett ez is nagyon tanulságos: a béke fejedelme a háborgó világ centrumába érkezett. a honfoglalás után egyébként a zsidók megváltoztatták a város nevét. a szentségtörő „lahum” helyett lehem-nek hívták. így a teljes név jelentése ez lett: „kenyér háza”. innen indult el az „élet kenyere”, hogy

 

senki ne éhezzen, aki hozzá jön.”

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr97688567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása