myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2008.07.14. 08:52 sterretje

home, sweet/bitter home

házasságkötésünk óta háromhetente-havonta járunk haza. nekem elég is ennyi, azt a huszonnégy órás látogatást pihenem ugyanis az azt következő három hétben… ezeken a napokon valóban a bőrömön tapasztalhatom a szavak erejét.


-miben segíthetek, mondd meg. megcsinálom a kaját, jó?

-olyan vagy, mint egy napszámos, akinek meg kell mondani, mit csináljon. te otthon vagy. neked látnod kell, hogy mi van, mit kell csinálni, ne én mondjam már meg! ha hazajössz, már a kezedben kellene lennie a vasalónak, vagy megláthatnád, hogy nincs elmosogatva.

-jó, akkor megcsinálom a kaját.

-most ne sértődj már meg. legszívesebben azt mondanám, ne csinálj semmit, csak ülj le.

-de én szívesen megcsinálom a kaját.

-á, francokat, nem értesz te semmit.

 

-kanyarodj ki.

-nem, nem kanyarodom, mert arról jönnek.

-na, dögölj meg.

-az ok nélkül kimondott átok visszaszáll arra, aki mondja.

-de csak viccből mondtam.

-tudom, de akkor is. a viccnek szánt szavak komolyra fordulnak, ha nem holnap, majd tíz év múlva.

-ez igaz, de azért nem kell olyan komolyan venni ezeket a vallásos dolgokat.

 

-láttad a meleg felvonulásról szóló híradást a tévében? látod, ide vezet a vallás.

 

-mennyit fizetnek az angol táborban? semennyit? hát, ingyen itthon is lehet dolgozni…

 

-jó utat, szia, menekülj csak a munka elől!

 

édes drágám jól viseli ezeket, pedig ő is kap belőle rendesen. amikor keresztény lettem, valahogy tudtam, hogy nem lesz könnyű jézust követni. mégsem gondoltam, hogy lesznek olyan dolgok, amelyeket szinte lehetetlen lesz betartani. hogyan lehet például jézust követni, de a szeretteiddel szembeszállni? egymást kizáró dolgok ezek, nem? isten ezt mondja:

 

2 mózes 20:12 „tiszteld atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, a melyet az úr a te istened ád te néked.”

 

de ezt is a bibliában olvasom:

 

máté 10:35-37 „mert azért jöttem, hogy meghasonlást támasszak az ember és az ő atyja, a leány és az ő anyja, a meny és az ő napa közt; és hogy az embernek ellensége legyen az ő házanépe. aki inkább szereti atyját és anyját, hogynem engemet, nem méltó én hozzám; és aki inkább szereti fiát és leányát, hogynem engemet, nem méltó én hozzám.”

 

no és persze ezt is:

 

lukács 12:51-53 „gondoljátok-é, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? nem, mondom néktek; sőt inkább meghasonlást. meghasonlik az atya a fiú ellen, és a fiú az atya ellen; és az anya a leány ellen, és a leány az anya ellen; napa a menye ellen, és a menye a napa ellen.”

 

most ez bátorít:

 

lukács 21:16-18 „elárulnak pedig titeket szülők és testvérek is, rokonok és barátok is; és  megölnek némelyeket ti közületek. és gyűlöletesek lesztek mindenki előtt az én nevemért.


de fejeteknek egy hajszála sem vész el.”

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr95567024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szazo 2008.07.14. 15:27:12

Örülök, hogy újra blogolsz. :)

Nem vagy egyedül. Nagyon hasonlóakat kapunk mi is a szüleimtől, és a "régi barátainktól". A párom családja egy nagyon kis faluban lakik, érdekes, ők nem támadnak a minket.

Most hétvégén szerveztünk egy kis baráti összejövetelt Balatonon, és megdöbbentő, hogy bármiről lehet normálisan beszélgetni, de ha a hit szóba kerül, rögtön jön a támadás. Mi is elfáradtunk. Sok volt. Úgy döntöttünk, hogy 1-2 emberrel meg is szüntetjük a kapcsolatot.

Vágyunk arra, hogy végre legyenek keresztény fiatal barátaink, akikkel egy-egy hétvégén minden kötöttség nélkül tudnánk beszélgetni az Úrról. Biztos vagyok benne, hogy ezt meg fogja nekünk adni. :)

"Mert a ki kér, mind kap; és a ki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik." Mát.7,8

Lonni mama 2008.07.24. 17:43:22

Újból itt vagyok. A válaszokat nem tudom a kérdéseidre, de azt igen, hogs Isten szereti a kérdéseket és fog neked válaszolni. Azt viszont már tudom, ilyen közegben muszáj növekedni szeretetben, vagy valami negatív érzelmi közegben (önsajnálat, tehetetelnségérzés stb.) dagonyászva laposodik el az ember érzelmi élete, és még azt is tudom, hogy 30 évvvel a kezdeti lépések után még izgalmasabb az Úrral járni! !

Judit 2008.07.27. 21:32:57

1Kor 2,14 - A nem lelki ember pedig nem fogadja el az Isten Lelkének dolgait, mert ezeket bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes: mert csak lelki módon lehet azokat megítélni.

lilelijah 2010.11.16. 09:04:35

Érdekes, amit Szazo ír. Olyan sokszor elgondolkodom ezen... Ha valaki beszél Buddháról, Krisnáról, ezotériás angyalokról, horoszkópokról, Feng shui-ról, mindenki bólogat és legfeljebb azt mondja, hogy "hát, én nem hiszek ebben, engem nem érdekel", de ne hülyéz le. Ha szóba kerül Isten vagy Jézus neve (és az mindegy, hogy Jehova, Hitgyüli, katolikus vagy más Biblia és Isten alapú gyüli), mindenkinek felrobban a feje. Biztosan valahol benne van ebben az is, hogy az évszázadok során sok birkaságot csinált(unk), de szerintem az is, hogy a Sátán nem marakodik az említettekkel, de kiakad Jézus nevének hallatán is. Az emberek nem hiába lesznek idegesek Isten nevére; az az Istenalakú lyuk bennük is tátong. Ilyenformán kicsit sajnálom is őket és csak azért is beszélni kell nekik Róla.
süti beállítások módosítása