myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2007.12.10. 00:21 sterretje

nincs taps, nincs öröm

júlia barátnőm bemerítkezésére voltunk hivatalosak édes drágámmal. júliát angliában ismertem meg, fél évvel később érkezett az egyetemre. megszerettem. én akkor tértem meg, ő korábban, együtt zsizsegtünk, kifestettünk egy templomot, forró csokit osztogattunk a diszkóban, jókat dumáltunk. aztán én hazajöttem, három hónapra rá meg visszamentem bemerítkezni, meg átvenni a diplomámat. júlia is ott volt, mikor felnőttként jézus mellett tett megvallásomat megpecsételtem. utána odajött, és ezt mondta: "én babaként meg vagyok keresztelve. megtértem, de nem akartam bemerítkezni, mert úgy gondoltam, visszamegyek a katolikusokhoz missziózni. de most, hogy láttalak, láttam ezt az élményt, én is elhatároztam: hazamegyek, meghívom a szüleimet, és bemerítkezem.”
 
ez tavaly szeptember tizedikén volt. egy és negyed évvel később pedig ott ültem a pestszentlőrinci baptista imaházban, és az én kedves, szelíd, tisztaszívű barátnőmet néztem, amint ellepi a víz. kimondhatatlan élmény volt.
 
amint elhangzott őszinte bizonyságtétele, a tömeg tapsban tört ki. vagyis majdnem. egy öreg papa élesen felszólalt: „nincs taps. ez egy imaház.”
 
mindenki ledöbbent. főleg, gondolom, júlia nem hívő szülei.
 
ezen úgy elgondolkodtam. jézus nélkül júlia (és az én) élete is egy sivatag maradt volna. isten azonban ezt nem akarta, és hatalmas szeretetével magához ölelte. csoda volt. huszonöt évesen az emberek már nem változnak meg gyökeresen. csak isten kegyelméből. ennek pedig örülni kell, nem? vagy maradjon mindenki lopó-csaló-parázna-okkult? nem. tehát örülünk istennek, ugye? akkor nem értem, miért ne lehetne tapsolni egy olyan kislány bizonyságán, akit a halál torkából ragadott ki az úr?
 
furcsa, de az igehirdetés az etióp kincstárnok történetéről szólt. pál ment-ment az útján, szembejött vele ez a királynő mellett dolgozó kincstárnok. pál felült a kocsira, beszélgettek jézusról és az igéről, a kincstárnok hitre jutott, jött egy folyó, ő meg rögtön be is merítkezett. a lelkész azt mondta: ez az etióp kincstárnok egy eunuch volt. kasztrált. elment jeruzsálembe, hogy megismerkedjen az élő istennel. a zsidók azonban, azért, mert ő meg volt csonkítva, nem álltak vele szóba. nem örültek annak, hogy az etióp érdeklődik, nem ujjongtak, hogy te, nézd már, isten ezt a félnótást is magához szerette. nem tapsoltak ők sem. elküldték, elüldözték, elmarták maguktól.
 
csak nekem tűnik fel a párhuzam?
 
amúgy meg ezt olvastam ma:
zsoltárok 47:1 „ti népek mind tapsoljatok, harsogjatok istennek vígságos szóval.”
vas-taps, vas-taps, vas-taps, vas-taps. istennek. júliáért. is.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr75258587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2007.12.10. 10:00:22

Kedves Sterretje! Szerintem meredek a párhuzam, amit leírsz! A zsidók számára ez az ember nem csak egy megcsonkított ember volt, de egy pogány ember is. Egyébként vett egy Ézsaiás tekercset (az egy kisebb vagyon volt akkoriban) és azt olvasta, próbálta megérteni, de nem ment - hisz más kultúrkörből származott. Fülöp (nem Pál, ahogy írod!) felszáll a kocsira, és ő mondja el neki az evangéliumot. Az Ószövetségbe nem fért be ez az ember, de az Újszövetségbe már igen!
Az idős bácsi pedig pont életkoránál fogva másként gondolkodik, mint Te. Nem jobban, nem rosszabbul! Másként, más formában - de a tartalom ugyanaz. Ő is örült bizonyára a lány vallástételének, de az ő szokásaiba nem fér bele, hogy egy imaházban tapsolnak, visszafogottabb örömhöz szokott! Számomra ez érthető, hisz nálunk, reformátusoknál is furcsa lenne, ha a templomban tapsolnának. De még egyszer mondom, ez tradíció, szokás kérdése, és hibás az, amikor ezt osztályozzuk, vagy rosszabbnak gondoljuk. Szerintem...

Zoli 2007.12.10. 11:27:44

Egy argentin envangélista írt egy gyülekezetről (pontosabban pásztorok konferenciájáról), ahol a vallásosság démona uralkodott. Ezt megmutatta neki az Úr, és miután megtagadták, teljesen felszabadult a tömeg, az emberek tömegesen fordultak egymáshoz bocsánatot kérni. (Márk 16,17 alapján minden jogi alapjuk megvolt a kiűzésnek)
Ez a történeted kicsit ehhez hasonlít. Valószínű, hogy nem az Úr kijelentése származott az öreg bácsitól. Főleg ha meg is botránkoztatok kicsit rajta... Ilyen negatív érzések nem hiszem, hogy az Úrtól jönnek, főleg nem egy keresztelkedés alkalmával. Ez egyébként nagyon bomlasztó tud lenni egy gyülekezeten belül. Olyan mint a testben (mint pl Jézus teste) egy rákos sejt... nem kell elmondanom, hogy 1 ilyen sejt évek alatt mit képes művelni az egész testtel. De Jézus a rákos sejtet is képes meggyógyítani ;-) Ha nem gyógyul meg, akkor sebészi pontosossággal lesz kivágatva, és a tűzre dobatva. Ő nem csak pásztor a juhok között, hanem orvos is ;-)
Az apostolok is örvendeztek az Úrban, és hálákat adtak. Miért ne tennénk mi is? Amikor én bemerítkeztem akkor is mindenki tapsolt-örült-énekelt. És ezt senki se vonta kétségbe. Sőt annál erőteljesebb volt az Úr jelenléte. Szinte "izzott" a levegő.

Láttam én már idős néniket, bácsikat örvendezni, tapsolni az Úrban. :) Olvassátok el a tékozló fiú történetét. Mit csinált az apa miután a tékozló fia visszajött? Leült, és szomorkodott? Esetleg azt mondta, hogy "najó, te is itt lehetsz, de aztán csend"? NEM! Örült neki! Lakodalmat rendezett. És ki volt az, aki ennek nem örült... aki csendre próbálta inteni a sokaságot... hát nem az atya. Hanem a fiúnak a saját testvére! És az atyának nem az volt erre a válasza, hogy "igazad van fiam...". Az Úr jobban örül egy visszatért léleknek, mint 99 igaznak. És ha az Úr örül, akkor mi miért ne? Miért ne tapsolnánk meg azt, ha egy gyilkos befogadja a szívébe Jézust?

Ugyanez a pásztor írta, hogy volt egy nő aki egyik alkalom után odament hozzá sírva, és ezt mondta: "nem hiszem, hogy az Úr meg fog nekem bocsájtani, hisz már négy abortuszom volt". A pásztor átölelte a nőt, és csak ennyit mondott: "Jézus most így ötelel most át Téged". Vagy Jézus szavaival élve: "hited megtartott téged" :)

no további szép napot és örvendezést az Úrban! :)

Nagy Gusztáv · http://nagygusztav.hu 2007.12.10. 12:06:48

Én nagyon meg tudok döbbenni az ilyen szeretetlen hozzáálláson. Mármint amit a bácsi csinált. Persze megértem, hogy neki nincs szabadsága tapsolni. De hogy egy ilyen, kívülállók számára is szóló alkalmon ezt csinálja, én nagyon durvának tartom.
Egy olyan embernek, aki életében először jár ott (szülők) egy ilyen élmény elég lehet, hogy soha többet ne menjenek el. Megérte? Mi a fontosabb?

Wyfli · http://ujblogom.ether.hu 2007.12.10. 19:38:12

Ahh, Fulop mar megvolt :)
En is egy bemeritesen voltam tegnap Vacon es en is szivesen tapsoltam volna 1x-2x, a kis korus enekei utan. Valaki batrabb volt nalam es EGY taps el is hangzott :)

Szolgalatokat nem szoktam megtapsolni csak performanszokat, merthat Istene a dicsoseg, ne adjuk embernek, meg ne is fogadjuk el magunk szamara Isten helyett. Persze ez az en egyeni marhasagom. Vagy osbaptista begyoposodes, nem tudom ;)

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2007.12.11. 09:12:52

Kedves Zoli! Szerintem nem gondoltad le, hogy mit is írtál le!
1. Miért ítélkezel úgy, hogy nem is ismered? Lehet, az a bácsi életének eddigi évtizedeiben többet küzdött az Úrért, jobban tett bárki más abban a gyülekezetben! Te pedig egy rákos sejthez hasonlítod láttatlanban (persze, értem én, ez egy hasonlat akar lenni...)? Csak azért, mert náluk nem volt szokás egy imaházban tapsolni! Szerintem ez veszélyes...
2. Honnan tudod, hogy nem örült? Szerintem az öröm nem attól függ, milyen széles mosolyra húzzuk a szánkat, vagy mekkorákat ugrunk - kétségtelen van ilyen is! De nem mindig, és nem mindenki! Lehet csendben, belül, sőt sírva örülni!
3. Gondolataidból levonható az a következtetés, hogy aki nem tapsol egy keresztelőn, az elkárhozhat! Persze tudom, te nem erre gondoltál, de mégis kiolvasható: "Ha nem gyógyul meg, akkor sebészi pontosossággal lesz kivágatva, és a tűzre dobatva. Ha nem gyógyul meg, akkor sebészi pontosossággal lesz kivágatva, és a tűzre dobatva." Én eddig úgy tudtam, "kegyelemből van üdvösségem hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék" Efezus 2,8-9 és Pál is azt mondta a Filippi börtönőrnek, hogy "Higgy az Úr Jézusban, és üdvözülsz mind te, mind a te házad népe" Apcsel 16,30/b. Nem higgy és örülj hangosan! Tehát az üdvösséget ne vegyük el szegény embertől csak azért, mert nem úgy örült, ahogy Te!
3. Még ha úgy gondolod, hogy neked van igazad, akkor is másként kellene hozzáállni - márha elfogadod egy testvér tanácsát - mégpedig szeretettel, elfogadva a másik gyengeségét.
4. Ha a tapsot az üdvösség bizonyítékaként vesszük, akkor sajnos a világ keresztyénségének nagyobbik része nagy bajban van - köztük az én gyülekezetem is - hisz kereszteléskor nagy, de csendes, belső örömmel vesszük tudomásul, hogy valakit megint hív az Úr, valakinek ismét kijelentette szeretetét!
Még valami! Én nem ítélem el, ha egy másik közösség nem így örül, más a szokás (pl.: a taps), lehet így is, úgy is!
süti beállítások módosítása