myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2007.10.26. 09:02 sterretje

jános vagyok, negyven éves, alkoholista?

tegnap kikísértem az állomásra egy srácot. ment le vidéki kollégáinkhoz, hogy új életet kezdjen. drog nélkül. a vasutassztrájknak "köszönhetően" a 8.50-es vonat 10.40-kor ment el, addig megvettem a jegyét, meghívtam kávéra, meséltettem az életéről.

azt mondja, a segítők és gyakorlatilag mindenki, még ők maguk is, noha már nem drogoznak, azt mondják: függő vagyok.

erről az jutott eszembe, amikor édesanyám intett, hogy ne olvassak sokat egy betegségről, "ne fessem az ördögöt a falra", mert nemtommelyik írónknak a felesége is rákos lett, addig szajkózta, hogy ő beteg, és annyit foglalkozott a rákkal, hogy nem csoda, hogy megkapta.

szóval, amit a szánkkal megvallunk, azok leszünk. ha egy gyereknek addig mondjuk, hogy "elejted a poharat, fiam", akkor el fogja ejteni. ha azt mondod, "én egy olyan ember vagyok, akit mindig elhagynak a pasik", akkor ez lesz. ha azt mondod, "én függő vagyok", így kezeled magad, akkor mások is úgy kezelnek téged.
jeremiás 1:9 "és kinyújtá az úr az õ kezét, és megilleté számat, és monda nékem az úr: ímé, az én igéimet adom a te szádba!"
jób 15:6 "a te szád kárhoztat téged, nem én, és a te ajkaid bizonyítanak ellened."
példabeszédek 6:2 "szádnak beszédei által estél tőrbe, megfogattattál a te szádnak beszédivel."
prédikátor 5:6 "ne engedd a te szádnak, hogy bűnre kötelezze testedet."
egyik kedvenc viccem: mi a különbség a mókus és a patkány között? semmi, csak a mókusnak jobb a pr-ja.
ami azt jelenti, hogy azt mondták a mókusra, hogy aranyos, kedves állat. pedig nem az, ugyanolyan kis mindent összerágcsáló, szőrös, fürge állat, mint a patkány. de a rá kimondott szavak, gondolatok valósággá váltak, és most már nincs olyan ember, aki nem mondaná azt az állatkertben: nézd, de cuki mókus!

a kimondott szavaknak, a megvallásoknak teremtő ereje van.

az vagy, amit mondasz.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr7208561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ricsi 2007.10.26. 09:50:58

PErsze, igaz amit írtál; a legtöbb dologra. Mégis lenne egy indiszkrét kérdésem: volt valaha közöd droghoz? Nekem 3és fél éve nincs közöm hozzá, mégis, egy illat egy film vagy egy akkord olyan dolgokat indít be, hogy az ember megrémül. Na, ezért mondják az ex-drogosra, még ha tiszta is, hogy függő. Mert nagyon hatásos fegyvere a sátánnak.

kelsey · http://umlaut.intro.hu/~kelsey/ 2007.10.26. 10:08:59

azért ez szerintem nem teljesen így van.

a jeremiási ige egy prófétai szolgálatra elhívás, nem "megvallásokról" szól... ugyanez van a jelenésekben Jánosnál, meg szerintem az összes prófétánál.

a többi pedig ahogy elnézem a hazugságról szólnak, valamint az ítéletekről. pl. ami jóbnál van szerintem azt jelenti, hogy amilyen ítélettel ítélsz, téged is azzal fognak....

őszintén szólva nem nagyon találok az ilyen "megvallásokra" sok _konkrét_ bibliai példát. esetleg a dávidi zsoltárokban, pl. 22. meg ezek, viszont úgy érzem, hogy ezek a "megvallások" inkább Istentől kapott kinyilatkoztatások.

én kicsit óckodok ettől a témától, mert amikor ifjú voltam és bohó, akkor sokat foglalkoztam az ilyen "fehér mágiával" meg hasonlókkal, és az tele van ilyesmivel. néha falramászok az ilyenektől mint "a szavak teremtő ereje"... lehet hogy túlzottan óckodok ezektől, de szerintem ez veszélyes terület, az embert "teremtő" pozícióba helyezi... ?


amúgy ez a függősdi - ja, sajnálom azokat akikbe ezt verik bele. igenis van szabadság, teljes szabadság a kábítószertől, csak nem az Anonim Narkománoknál, hanem Jézus Krisztusnál. :)

ricsi 2007.10.26. 20:15:33

JA, még valami. Jézus meghalt a bűnömért és megmentett a haláltól. De a következményeket -rendőrségi ügy, vagy az a kár amit a testemben okoztam- viselni kell. Igaz, hogy ezek után már Krisztussal, ami egész más, de attól még viselni kell.
süti beállítások módosítása