myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.04.10. 16:56 sterretje

isten keze

pár hete kaptam egy hírlevelet, amely egy közelgő foltvarrós alkalomra invitált. fel is iratkoztam rögtön a wesselényi utcai imaházban rendezett patchwork-napokra, amelyre rajtam kívül még közel ötvenen jelentkeztek. péntek este és szombaton egész nap, félszáz nő csicsergése közepette, varrógépek kattogása mellett kaphattam volna egy jó tanítást, és még valami kreatív csodát is megvarrhattam volna. igen, „volna”. péntekre ugyanis annyira magamba zuhantam, hogy még a varráshoz sem volt kedvem (!). így elmentem a wessibe, de csak azért, hogy meghallgassam a külföldi előadó gondolatébresztőjét, és beszéljek egy pár szót a barátnőmmel.

a foltvarrós alkalom mottója „isten keze volt”, amely témát a munka során fel is dolgoztak: egy ismert mintát, a tenyérben megbúvó szívet meg is varrták. isten keze számtalan formában szerepel a bibliában: hatalmas, erős, védő, felemelő, lesújtó keze mindig ott van az életünkben.

isten keze nem hasonlítható össze a mi kezünkkel. nem fukar, nem önmaga felé hajló, és nem hirtelen haragjában mindent szétcsapó kéz az övé.

az ő kreatív keze alkotott mindent:

zsoltárok 19:2 „az egek beszélik isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az égboltozat.”

zsoltárok 95:3-5 „mert nagy isten az úr, (…). a kié a tenger, és ő alkotta is azt, és a szárazföldet is az ő kezei formálták.”

az ő nagylelkűen jót szóró keze bőségesen gondoskodik az állatok táplálásáról:

zsoltárok 104:28 „megnyitod kezedet, és megtelnek a te jóvoltoddal.”

az ő hatalmas keze alakítja a történelem vonalát:

zsoltárok 44:2-4 „oh isten! füleinkkel hallottuk, atyáink beszélték el nékünk a dolgot, a melyet napjaikban, a hajdankor napjaiban cselekedtél. nemzeteket űztél te ki saját kezeddel, őket pedig beplántáltad; népeket törtél össze, őket pedig kiterjesztetted. mert nem az ő fegyverökkel szereztek földet, és nem az ő karjok segített nékik; hanem a te jobbod, a te karod (…), mert kedvelted őket.”

…és az ő mindenható keze irányítja a mi emberi, törékeny életutunkat is:

zsoltárok 119:73 „a te kezeid teremtettek és erősítettek meg engem”

zsoltárok 73:21-23 „hogyha keseregne szívem, és háborognának veséim: akkor balgatag és tudatlan volnék én, oktalan állat volnék te irántad. de én mindenkor veled vagyok, te fogod az én jobb kezemet.”

Szólj hozzá!

Címkék: isten keze


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr602814650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása