myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2010.01.06. 10:47 sterretje

testet kaptam ajándékba

nemrég indult egy nagyon érdekes, izgalmas, és szerintem hiánypótló kezdeményezés – egy blog a böjtölésről. a bejegyzéseket olvasva – noha csupa pozitív megtapasztalásról szóltak- rossz emlékek hada nyomakodott elmémbe.

nem volt még olyan régen, mikor az éhezést nálam egyszerűen csak fogyókúrának hívták. amikor isten nélkül jártam, el sem tudtam képzelni, hogy a nem-evés lehet egy istenhez fordulás, egy áldásos és lélekemelő böjtölés, csak azt tudtam, hogy ez egy láthatatlan, de hatékony formája az önpusztításnak. „ez a test nem érdemli meg, hogy éljen!” – ez volt a mottóm, és titkon büszke voltam magamra, hogy negyvennyolc órákat is kibírtam egy almával meg egy banánnal. nem a külalakommal volt bajom – hanem mindennel. kíméletlenül átkoztam magam szavakkal, és büntettem szervezetemet éhezéssel. feszegettem a határokat, próbálgattam, meddig bírom még… mámoros örömöt jelentett, ha összeszűkült gyomromba egy zsemlét már csak öklendezéssel tudtam leküldeni. ma már tudom, hogy nem csak a pia meg a cigi, és a drogok minősülnek káros, önpusztító szenvedélynek, hanem a test éhezéssel történő sanyargatása is.
 
amikor elfogadtam jézust életem urának, rávilágított ennek a régi szokásnak a lelki oldalára is. a test ajándék - tőle. ha átkozom és sanyargatom, akkor az ő ajándékát kritizálom. ha ő szeret engem, nekem „nincs jogom” gyűlölni magam. a lelki sebek begyógyultak. a gyomrom működik, a hajam nem hullott ki, a fogaim épek, és ez, bizton állíthatom, egy isteni csoda.
 
böjtöt tartani azonban még ma is nehéz számomra. nekem, akinek gonosz örömet jelentett a koplalás, nehéz mindig szem előtt tartani, hogy a böjt - az nem éhezés. az nem önsanyargatás. a böjt egy pár nap, amikor elkülöníted magad isten számára. amikor az evésre szánt időt inkább imával és bibliaolvasással töltöd. a böjt egy felajánlott ajándék istennek, mellyel megmutatod, hogy amiért imázol és böjtölsz, az számodra fontosabb, mint a degeszre tömött pocak, az élvezetes ételek, a jóllakott punnyadás. nem hiszem, hogy mindenkinek egyformán könnyű/nehéz böjtölni. valakinek kemény fizikai munkája miatt nem könnyű mellőznie az ételt, valakinek ott kísért a múlt, amikor az éhezés még egy bűnhöz kötődött… valakinek egy baba vagy egy betegség miatt nem szabad lemondania az ételről. fontos, hogy kényelmi szempontok miatt ne tartózkodj a böjttől, hanem találd meg azt a formát, amit még bírsz, és ami kedves istennek.
 
máté 6:18 „ne az emberek lássák böjtölésedet, hanem a te atyád, aki titkon van; és a te atyád, aki titkon néz, megfizet néked nyilván.”

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr41651050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ib-admin · http://imabojt.blog.hu/ 2010.01.07. 22:34:34

Kedves Tőled az ajánlás! Köszönjük.
És valóban hiányzik a blogunkról a negatív tapasztalat (nyilván abból is lenne sok), de a bátorítást tűztük ki célul azzal a reménnyel, hogy ezt is lehet jól csinálni.
Külön köszönjük, hogy behoztad a KREDIT-re a blog-műfajt, te adtál kedvet hozzá! Szabolcs
süti beállítások módosítása