myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2009.10.30. 09:58 sterretje

helló, vén!

már világiként sem szerettem a halloween-t, a halál ünneplését. úgy voltam vele, hogy ha valaki csak egy napon emlékezik meg elhunyt rokonáról, barátjáról, egykori kis osztálytársnőjéről, akkor képmutatás kimenni "hozzá" egy fagyos kőhöz, és úgy tenni, mintha szeretnénk az illetőt... persze, mindig kimegyek én is a temetőbe, de nem tartom értelmesnek, követendőnek, megalapozottnak ezt a szokást. ezért örültem meg, mikor megtudtam, hogy hívő körökben ezt a napot nem is a halottakról nevezték el, hanem az örökkévalóság vasárnapjaként emlegetik. nem a halálra, a múlandóságra emlékezünk, hanem az örök életre, arra a tökéletes lelki létre, amelyet a mennyben fogunk élni istennel.

 

ezt a verset találtam erre a napra (cézár malan, ford.: vargha tamás):

 

ó, nem halál az...

 

ó, nem halál az, nem, nem,

az úrhoz menni föl,

e bús földről kiszállni,

s ott fönn otthont találni,

hol csillag tündököl.

 

ó, nem halál az, nem, nem,

a menny polgáraként

édes békében élve,

jajtól, bajtól se félve,

élvezni fönn a fényt.

 

ó, nem halál az, nem, nem,

ha krisztusom fogad,

ülvén királyi széken,

s kegyelmét osztja nékem:

,,jöjj s lásd meg arcomat!’’

 

ó, nem halál az, nem, nem,

amerre ő halad,

nyomában járni-kelni,

kies mezőkre lelni,

az élet-fák alatt.

 

ó, nem halál az, nem, nem,

koronás fővel ott,

az égi fény-körökbe

őt áldnunk mindörökre,

ki bűnből megmosott.

 

ó, nem halál az, nem, nem,

világnak üdve, te,

ha árad bőven s mindig,

nem csak cseppekben, mint itt,

kegyelmed tengere!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr421486008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabosz · http://bibliaprogramok.blog.hu 2009.10.31. 14:12:11

Köszönöm a verset. Értem én, hogy a blogban minden mondatkezdés és személynév kisbetűs, de nem gondolod, hogy kivételt lehetne tenni az Úrral és Krisztussal?

sterretje · www.gportal.hu/alekszatim 2009.11.03. 10:28:54

@Csabosz: régebben még gondoltam erre (hogy másokat zavarhat), de aztán úgy voltam vele, hogy ez egy style, a szívemben meg úgyis csupa nagybetűvel van írva: JÉZUS, ÉLETEM URA... szerintem az lenne a baj, ha fordítva lenne: papíron nagybetűvel, a szívemben csupa kicsivel... :S

lilelijah 2010.12.26. 20:43:28

Szerintem semmi baj nincs a halottak napjával... Jó, hogy van egy nap, amikor "kötelező" kimenni a temetőbe, rendbe szedni a szeretteink sírjait, virágot vinni, friss koszorút, pár percig ott állni, míg leég a gyertya és emlékezni. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak ezen az egy napon kell gondolnunk rájuk, de annak sincs értelme, hogy éjjel-nappal a sírnál üljünk, meg annak se, hogy évekig felé se nézzük. Szerintem jó ezt "mederben" tartani és kijelölni egy napot, amikor "kell", vagyis illik. Szerintem ez egy szép szokás...
süti beállítások módosítása