myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2012.07.09. 16:12 sterretje

"világot a világtalanoknak!"

az elmúlt hónapokban, a „kutyás történet” előtt/közben/után azért történtek olyan dolgok is, amelyek megerősítettek engem abban, hogy az út, amelyen járok, istentől van, aki harcol értem, és vezet az ő terveiben!

történt ugyanis, hogy egykori teológiás tanárom felhívott, hogy lenne egy szomszédos megyebeli fogyatékos intézet, ahol látássérültek is vannak, és ahol igény lenne  a hitoktatásra. arra gondolt, hogy vajon tudnék-e bibliaórát tartani ennek a maroknyi szellemi fogyatékos vak embernek? ő a hétfői napokat nézte ki nekem, amely, egy főállás mellett nem tűnt könnyen kivitelezhetőnek. ezzel a történet rövidre is volt zárva… gondoltam először én. isten azonban másként gondolta. mivel mindenképpen szerették volna, ha ennek a csapatnak valaki a hitről, jézusról beszél, megkérdezték, mikor máskor tudnék menni, ha a hétfő nem megoldható. „vasárnap délután” – mondtam én, hiszen a vasárnapok általában istenéi… ők pedig rábólintottak.

kicsit féltem azért az első alkalomtól, hiszen látássérültekkel már beszéltem, de olyanokkal, akik középsúlyos- súlyos értelmisek is egyben, nos, olyanokat még igazából nem is láttam. isten azonban csodát készített el, és azt végig is vitte az én testem, szám és agyam segítségével.

olyan egyszerű dolgokat tanítottam nekik, mint hogy isten a mi jó atyánk… ő azoknak is a mennyei apukája, akiknek nincs földi apukája, vagy van, de nem látogatja, nem szereti őket… erre egy ötven éves, harminc éve intézetben lakó, szellemi fogyatékos, vak, roma férfi rám meredt, és megkérdezte: „az enyém is?” kegyelmi pillanat volt az, amikor én, (egy békés megyei kis faluból származó, harmincegy éves, eredetileg újságírónak tanult nő) elmondhattam neki, hogy „igen”!

nagy pillanat volt az is, amikor a százharminckilencedik zsoltár alapján azt tanítottam nekik, hogy bárki bármit mond, isten céllal és okkal teremtett minket, és nem vagyunk „véletlenek”. amikor körbepillantottam, emberileg alig jött ki szó a számon… a látvány ugyanis nem ezeket az isteni igazságokat támasztotta alá. érezhették ezt ők is, hiszen az egyik srác (aliglátó, enyhe szellemi fogyatékos, családja által hátrahagyott, roma) csendben, de határozottan megkérdezte: „én miért maradtam életben?” fogalmam sem volt, mit válaszoljak. aztán mondtam neki, hogy istent nem lehet azért hibáztatni, amit emberek követtek el ellenünk… az életünkre vonatkozó tervet pedig csak mi magunk kérdezhetjük meg istentől, de ő nem fog hezitálni: meg fogja mutatni nekünk. a fiatalember válaszul csak annyit mondott: „de nekem szeretethiányom van”. mélységesen megrendültem ezen a kijelentésen. olyan fájdalmas, emberi, igaz volt. éreztem, ahogy előítélet-falak omlanak össze bennem… egy szellemi fogyatékos, vak, vagy bármilyen ember képes az élet legfontosabb dolgait felfogni: szeretni, szellemi dolgokat megkülönböztetni a földiektől, kérdezni, és tudni akarni…

amikor jézusról énekelek nekik, olyan tökéletes a csend, az átszellemülés, a figyelem, hogy azt kell mondanom: biztos lettem abban, hogy az istenvárás, a jóra való vágyakozás minden emberben ott van, ott szunnyad, és várja, hogy egy ének, vagy egy reményteli mondat kihozza, felélessze…

az a fiatalember, aki két hete megkérdezte, vajon miért maradt életben, tegnap elővette a telefonját, és megmutatta, mit hallgat: egy roma gyülekezet istent dicsőítő dala csendült fel…

soha nem szűnök meg isten munkájában gyönyörködni.

zsoltárok 40:9 „hogy teljesítsem a te akaratodat; ezt kedvelem, én istenem…”

Szólj hozzá!

Címkék: vak elhívás látássérült


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr654638161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása