myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.11.27. 21:48 sterretje

advent

lassan a hatodik karácsonyhoz közeledünk, amelyet újjászületett hívőként tölthetek el, és amely intenzív, megfeszített munkával telik. mint ahogy eddig mindegyik esztendőben, idén is menthetetlenül összefolynak az órák, napok, hetek. az idő belassul, és az ünnepek előtti, hidegben és stresszben töltött hetek hónapoknak tűnnek… nehéz így ünneplőbe öltöztetni házat, családot, lelket.

pár napja elterveztem, hogy a gyülekezeti ifjúsági órán adventi koszorú készítésével hozom közelebb a fiatalokat (és magamat is…) jézus krisztusunk születésének ünnepéhez. szép(nek tűnő) tervemnek egy nagyon nagy akadálya volt: kifutni látszottam az időből, és nem tudtam, hogyan fogok bevásárolni az ifi előtt… a munka miatt pedig lelkileg sem igazán tudtam ráhangolódni a készülődésre.
 
imádkozni kezdtem az előttem álló óráért. a sötét és hideg utcán barangolva betévedtem egyik régi kedvenc kreatív boltomba… lefosztva, üresen találtam. „végkiárusítás, ma mindent féláron adunk” – mondta az eladónő. fillérekért kaptam meg a szalagokat az adventi koszorúhoz… aztán egy eddig fel nem fedezett „százforintos” boltba léptem be, ahol díszalmákat, műhó spray-t és egyéb szépségeket kaptam meg potom pénzért. végül a koszorúalapok is a táskámba kerültek egy utcai virágárusnál… pár perc múlva pedig már a buszon adtam hálát istennek gyönyörű kincseimért! az imaházba érve a fiatalok lelkesen fogadtak. már csak egy dolgot kellett megoldanom: nem volt ragasztónk. a gyülekezeti házban élő testvérnő készségesen hozott egy bontatlan pillanatragasztót… minden készen állt. leginkább a hálatelt szívem, amely így már könnyebben árasztotta a békét és az örömüzenetet…
 
a négy gyertya a négyszáz év várakozást jelképezi. az ószövetség és az újszövetség megszületése között ennyi idő telt el, ezt nevezzük intertestamentális korszaknak. miután isten több generáción keresztül elmondta népe tagjainak, hogy egy napon fiát küldi el megváltóként, négyszáz évnyi hallgatásba burkolózott. négy évszázadig várta az emberiség a messiás születését. ez a négyszáz év zsugorodik le négy hétre, és ezt jelképezi a négy gyertya is… várakozás az igazi fényre, jézusra. arra a fényre, amely ma is beragyoghat életeket. fényt hozhat alkoholmámoros, parázna, depressziós, céltalan életekbe… persze, csak akkor, ha akarjuk, és ha behívjuk az életünkbe őt, az eljövendőt.
 
ézsaiás 9:6 „egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!”

Szólj hozzá!

Címkék: advent ifi 2011 koszorú hellókarácsony


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr243416758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása