myjesus

"a szeretetben élők mélyre látnak, a reménységben élők messze látnak, a hitben élők mindent másképp látnak."

na, most szólj hozzá!

ők olvasnak engem:

free counters

kincsre leltem jézusban

Daisypath Anniversary tickers

2011.05.04. 09:16 sterretje

isten nem bánja meg...

rengeteg kedvenc igém közül az egyik így szól: “mert megbánhatatlanok az istennek ajándékai és az ő elhívása.” számomra ez azt jelenti, hogy isten minden egyes embert egy küldetés betöltésére, egy feladat elvégzésére teremtett. az, hogy az egyén elfogadja-e ezt a célt, és beleáll-e a munkába, vagy sem, az semmit sem változtat azon, hogy isten egy bizonyos, visszavonhatatlan és megmásíthatatlan célra teremtette őt. ez a cél lehet egy tucat gyerek felnevelése, egy gyógyszer feltalálása vagy egy idős rokon szeretetben való ápolása. a feladatot el lehet fogadni, és el lehet fordulni tőle. isten azonban nem változtatja meg az arra az egyénre szabott elképzelését.

számomra ez a feladat minden bizonnyal a látássérültek segítése. azért mondom, hogy minden bizonnyal, mert még nem tettem értük igazából semmit, és néha azt hiszem, az egészet csak én találtam ki… volt is egyszer valaki, aki úgy imádkozott értem, hogy “uram, nem tudom, hogy ez a lány mit tesz vagy tett a vakokért, de arra kérlek, hogy áldd meg őt ebben a szolgálatban!” igen, hát ez az ima sajnos kiválóan jellemzi a látássérültek felé való (el nem kezdett) szolgálatomat.

az első találkozásom látássérültekkel akkor történt, amikor még szegedi mediás egyetemistaként azt “találtam ki”, hogy lefilmezem a lefilmezhetetlent: a vakok színházáról készítek dokumentumfilmet. a filmezéssel töltött fél év alatt rettentő sokat tanultam ezektől a sokak által lenézett emberektől. aztán angliában, ahol egyébként jézussal is találkoztam, a vakok filmbéli ábrázolásáról írtam a szakdolgozatomat. hazatérésem után négy évvel pedig a teológiai tanulmányokat is ezzel a témával zártam: megpróbáltam kikutatni, hogyan látják a vakok istent. mindeközben gyakorlatilag csupán annyit tettem értük, hogy egy télen át elmentem velük korcsolyázni, naptárt küldtem egy vak nőnek, számítógépes pályázatot írtam egy másiknak, és készítettem egy weboldalt látók számára, hogy megismerhessék a látássérültek színes világát. ez ugye nem túl sok. mégis, miért érzem, hogy isten ezen a területen látna szívesen? azért, mert gyakorlatilag nem tudok szabadulni a vakoktól. nem is akarok, az egy dolog, de nem is tudok. isten elhívása ugyanis megbánhatatlan. bármit teszek, isten jön utánam, és mindig megmutatja, hogy hiába pazarolom az időmet másra, nekem ő már adott feladatot, amelybe bele kellene állnom, hogy teljes legyen az életem (és persze az ő terve).

most például szintén egy nagyon passzív perióduson vagyok túl, amikor már régen nem foglalkoztam drága látássérültjeimmel. isten azonban megint egy megdöbbentő húzással lépett elő: meghívót kaptam egy konferenciára, ahol a fogyatékos személyek hitélete, hitéletének elősegítése lesz a téma. sokkoló, mi? hát, nem kicsit. egy embercsoport azzal a témával foglalkozik, amelyről én oldalakat írtam, amellyel én hónapokat foglalkoztam nemrég, és most erről fognak konferenciázni. és, hogy egy napig se gondoljam azt, hogy ez egy “véletlen” levélke volt, amely elérte virtuális postaládámat, isten másnap egy újabb üzenetet küldött: egy másik invitálást, egy, a vakvezető kutyák tartásáról szóló előadásra (terveink között volt nemrég, hogy egy kutyát magunkhoz fogadunk, és segítünk vakvezetővé képzésében, a project viszont különös módon meghiúsult).

isten “üldöz” a tervével (köszönöm, uram!). szinte fizikálisan hallom a hangját, amint kérdezi: mikor indulsz már el? én pedig csak tétlenkedem. mert (sajnos) akár ezt is megtehetem. de meddig vajon? lépnem kell(ene).

róma 11:29 “mert megbánhatatlanok az istennek ajándékai és az ő elhívása.”

Szólj hozzá!

Címkék: vakok elhívás


A bejegyzés trackback címe:

https://myjesus.blog.hu/api/trackback/id/tr622876327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása